Využití informačně-naučných textů při rozvoji gramotnosti dětí v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrová, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Krůzová, Gabriela
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:41Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:41Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46850
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití informačně-naučných textů při rozvoji čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku. Teoretická část práce vymezuje hlavní kritéria výběru vhodných informačně-naučných textů pro práci v mateřské škole a objasňuje zásadní rozvojové přínosy práce s těmito texty v prostředí MŠ. Praktická část práce, která má aplikační charakter, představuje soubor konkrétních edukačních aktivit zaměřených na podporu rozvoje gramotnosti dětí předškolního věku s využitím informačně-naučných textů. |
|
dc.format |
109 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
čtenářská gramotnost
|
cs |
dc.subject |
informačně-naučné texty
|
cs |
dc.subject |
obohacování poznání
|
cs |
dc.subject |
reading literacy
|
en |
dc.subject |
informational texts
|
en |
dc.subject |
knowledge enrichment
|
en |
dc.title |
Využití informačně-naučných textů při rozvoji gramotnosti dětí v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
The use of non-fiction texts in the development of children's literacy in kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Božik, Roman |
|
dc.date.accepted |
2021-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the possibilities of using information-educational texts for the preschool children's reading literacy development. The theoretical part of the thesis deals with the definition of the main criteria for the selection of suitable information-educational texts for work in the kindergarten and clarifies the fundamental development benefits of working with these texts. The practical part of the work, which has an application character, introduces a set of specific educational activities designed for supporting the preschool children' literacy development by using the information-educational texts. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58952
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account