dc.contributor.author |
Nguyen, Ngoc Tan
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:40Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:40Z |
|
dc.date.issued |
2010-07-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.isbn |
978-80-7454-845-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45760
|
|
dc.description.abstract |
Za posledních deset let se znalostní management (ZM) vyvinul v novou disciplínu, která dosahuje na stále více výzkumných pracovníků na celém světě, s celou řadou publikací a výzkumných projektů v této oblasti. Spolu s řízením lidských zdrojů, je ZM považován za zdroj konkurenčních výhod pro všechny organizace, které chtějí dosáhnout svých cílů, společně se zvýšením výkonnosti. Vysoké školy napodiv nevěnují ZM vysokou prioritu, i když jsou považovány za znalostní podniky, které ve společnosti představují nástroj neustálého prohlubování znalostí. V současnosti jsou vystaveny výzvám v kontextu zavádění praktik ZM, v zájmu posílení konkurenceschopnosti a transparentnosti. Stále víc se uznává, že praktiky ZM mohou umožnit vysokým školám, aby se vyvíjeli směrem k interaktivnímu a dynamickému vzdělávacímu prostředí. Ve Vietnamu jsou nově etablované soukromé univerzity pružnější ve smyslu integrace, zatím co veřejné školství zaostává v kontextu reakcí na změny trhů. Veřejné instituce tak v současnosti mají potřebu integrované disciplíny pro studium, výzkum a učení o znalostních hodnotách, zejména v oblasti lidského kapitálu (intelektuálního) a technologií. Výzkum oblasti ZM napomáhá k zvyšování povědomí o výkonnosti a inovativnosti, v rámci veřejných vysokých škol ve Vietnamu, i když se jedná o stále nevyužitou oblast. |
|
dc.format |
47 |
|
dc.format.extent |
180 |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
cs |
dc.rights |
Bez omezení |
cs |
dc.subject |
znalostní management
|
cs |
dc.subject |
výkonnost organizace
|
cs |
dc.subject |
inovace
|
cs |
dc.subject |
veřejné školství
|
cs |
dc.subject |
Vietnam
|
cs |
dc.subject |
knowledge management
|
en |
dc.subject |
organisational performance
|
en |
dc.subject |
innovation
|
en |
dc.subject |
public universities
|
en |
dc.subject |
Vietnam
|
en |
dc.title |
Vztah znalostního managementu a výkonnosti organizací ve spojitosti s rolí inovací: zaměření na veřejné vysoké školy ve Vietnamu |
cs |
dc.title.alternative |
The relationship between knowledge management and organisational performance, mediating role of innovation: the case of public universities in Vietnam |
en |
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Čambál, Miloš |
|
dc.contributor.referee |
Kubátová, Jaroslava |
|
dc.date.accepted |
2019-06-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
Over the past decades, knowledge management (KM), a new discipline of study, has drawn a growing number of researchers worldwide who produced numerous publications and conducted various researches in this field. Together with human resource management, KM is considered a source of competitive advantages for any organisation wishing to achieve its institutional goals and perform better. Meanwhile, higher education institutions, deemed a knowledge enterprise and the main instrument of society for the constant pursuit of knowledge, surprisingly has not made KM a high priority in their agenda. They are now at the forefront of changes. The challenges that they face urge them to incorporate knowledge management practices in order to help them enhance their functions and be more competitive and transparent. There is growing recognition that knowledge management can enable higher education to evolve more smoothly to a highly interactive and dynamic educational environment. In Vietnam, while private universities are mostly newly founded and active in the new time of country's integration path, public institutions seem to be marginalized and slow in response to the change of the market. These institutions, more than ever, are in need of an integrative discipline for studying, researching and learning about the knowledge assets - human intellectual capital and technology. Research on knowledge management that helps promote performance efficiency and innovation in public universities of Vietnam, however, is still an untapped area. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
53548
|
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|