Title: | Vztah znalostního managementu a výkonnosti organizací ve spojitosti s rolí inovací: zaměření na veřejné vysoké školy ve Vietnamu |
Author: | Nguyen, Ngoc Tan |
ISBN: | 978-80-7454-845-1 |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/45760 |
Date: | 2010-07-14 |
Publisher: |
|
Page count: |
|
Availability: | Bez omezení |
Abstrakt:
Za posledních deset let se znalostní management (ZM) vyvinul v novou disciplínu, která dosahuje na stále více výzkumných pracovníků na celém světě, s celou řadou publikací a výzkumných projektů v této oblasti. Spolu s řízením lidských zdrojů, je ZM považován za zdroj konkurenčních výhod pro všechny organizace, které chtějí dosáhnout svých cílů, společně se zvýšením výkonnosti. Vysoké školy napodiv nevěnují ZM vysokou prioritu, i když jsou považovány za znalostní podniky, které ve společnosti představují nástroj neustálého prohlubování znalostí. V současnosti jsou vystaveny výzvám v kontextu zavádění praktik ZM, v zájmu posílení konkurenceschopnosti a transparentnosti. Stále víc se uznává, že praktiky ZM mohou umožnit vysokým školám, aby se vyvíjeli směrem k interaktivnímu a dynamickému vzdělávacímu prostředí. Ve Vietnamu jsou nově etablované soukromé univerzity pružnější ve smyslu integrace, zatím co veřejné školství zaostává v kontextu reakcí na změny trhů. Veřejné instituce tak v současnosti mají potřebu integrované disciplíny pro studium, výzkum a učení o znalostních hodnotách, zejména v oblasti lidského kapitálu (intelektuálního) a technologií. Výzkum oblasti ZM napomáhá k zvyšování povědomí o výkonnosti a inovativnosti, v rámci veřejných vysokých škol ve Vietnamu, i když se jedná o stále nevyužitou oblast.
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
nguyen_2019_teze.pdf | 3.377Mb |
View/ |
||
nguyen_2019_dp.pdf | 2.253Mb |
View/ |
None | |
nguyen_2019_op.pdf | 715.3Kb |
View/ |
None | |
nguyen_2019_vp.pdf | 501.3Kb |
View/ |
None |