Využití marketingu při řešení problému studijní neúspěšnosti na fakultě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Zapletalová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:39Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:39Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45742
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problémem studijní neúspěšnosti. Kromě obecných informací o studijní neúspěšnosti v České republice je práce zaměřena na zkoumání studijní neúspěšnosti fakulty. Cílem práce je navržení konkrétních kroků a opatření fakulty, které by vedly ke snížení počtu neúspěšných studií. Praktická část definuje, ve kterém ročníku je nejvíc neúspěšných studentů a analyzuje důvody pro ukončení studia. Zkoumá názory uchazečů, kteří si již podali přihlášku na fakultu. V rozhovoru se studenty posledních ročníků středních škol zjišťuje jejich obavy spojené se zahájením studia na vysoké škole. Na základě vyhodnocení výzkumu z praktické části diplomové práce, jsou v projektové části navržena opatření, která by pomohla snížit počet neúspěšných studentů na fakultě. |
|
dc.format |
80 s. (128 178 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Studijní neúspěšnost
|
cs |
dc.subject |
studium
|
cs |
dc.subject |
ukončení studia
|
cs |
dc.subject |
zanechání studia
|
cs |
dc.subject |
marketing vysokých škol
|
cs |
dc.subject |
vysoká škola
|
cs |
dc.subject |
komunikace vysokých škol
|
cs |
dc.subject |
uchazeč o studium
|
cs |
dc.subject |
přijímací řízení
|
cs |
dc.subject |
Study unsuccessfulness
|
en |
dc.subject |
study
|
en |
dc.subject |
graduation
|
en |
dc.subject |
leaving study
|
en |
dc.subject |
marketing of universities
|
en |
dc.subject |
university
|
en |
dc.subject |
communication of universities
|
en |
dc.subject |
applicant for study
|
en |
dc.subject |
admission procedure
|
en |
dc.title |
Využití marketingu při řešení problému studijní neúspěšnosti na fakultě |
|
dc.title.alternative |
Using of Marketing for Solving the Issue of Studying Failure at the Faculty |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kocourek, Josef |
|
dc.date.accepted |
2019-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on the problem of study failure. In addition to general information about study failure in the Czech Republic, the thesis looks at the failure at the particular faculty. The aim of the thesis is to propose particular steps and measures the faculty may consider as to reduce the number of unsuccessful studies. The practical part defines in which year the most unsuccessful students emerge and analyzes the reasons for the termination of their studies. It examines the opinions of applicants who have already applied for the faculty. In an interview with the students of the last years of secondary schools, it discovers their concerns about starting her university studies. Based on the evaluation of the research from the practical part of the thesis, measures are proposed in the project part that would help to reduce the number of unsuccessful students at the faculty. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53508
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-11 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account