Rozvoj HbbTV jako nástroj marketingové komunikace komerčních televizí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Hnilička, Lukáš
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:38Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:38Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45710
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je zhodnotit aktuální situaci HbbTV jako nového média typu. Určit jeho pozici v marketingovém mixu a zhodnotit jako nástroj výkonnostního marketingu. Popsat vztah vůči ostatním média typům a jeho konkurence schopnost. Práce by měla zodpovědět otázku, zda je právě HbbTV (internet v televizi) nástrojem televizních stanic pro zvýšení on-line investice na úkor duopolu Google - Facebook. Hlavním cílem je pomocí vlastního kvali-tativního výzkumů zodpovědět klíčové otázky: zda-li je HbbTV nástroj navýšení televizních investic z rozpočtů online médií a zda je odpovědí, nebo synergií pro televizní vysílatele oproti sociálním sítím. |
|
dc.format |
104s. (131 932 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
masová média
|
cs |
dc.subject |
hybrid
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
televize
|
cs |
dc.subject |
červené tlačítko
|
cs |
dc.subject |
hbbtv
|
cs |
dc.subject |
smart tv
|
cs |
dc.subject |
digitální marketing
|
cs |
dc.subject |
distribuce
|
cs |
dc.subject |
hbbtv
|
cs |
dc.subject |
google
|
cs |
dc.subject |
facebook
|
cs |
dc.subject |
dvb
|
cs |
dc.subject |
iptv
|
cs |
dc.subject |
mass media
|
en |
dc.subject |
hybrid
|
en |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.subject |
televison
|
en |
dc.subject |
red button
|
en |
dc.subject |
hbbtv
|
en |
dc.subject |
smart tv
|
en |
dc.subject |
digital marketing
|
en |
dc.subject |
distri-bution
|
en |
dc.subject |
hbbtv
|
en |
dc.subject |
google
|
en |
dc.subject |
facebook
|
en |
dc.subject |
dvb
|
en |
dc.subject |
iptv
|
en |
dc.title |
Rozvoj HbbTV jako nástroj marketingové komunikace komerčních televizí |
|
dc.title.alternative |
Development of HbbTV Platform as an Instrument for Commercial TV's Marketing Communication |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kupková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2019-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Goal of this thesis is to evaluate HbbTV technology current position as it stands as new me-dium-type. Then, define its current position in the marketing mix and evaluate it as a perfor-mance marketing tool. Last, describe the relation between HbbTV and other media and its competitiveness. This paper shall answer the question, whether HbbTV (internet in TV) is a tool for TV broadcasters in order to increase online investments at the expense of Google - Facebook duopoly. Based on author's own qualitative research, the major goal is to answer critical hypothesis: whether HbbTV is a tool for increasing television investment from online online media budgets and whether HbbTV stands as an answer or synergy for TV bro-adcasters in comparison to the social networks. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53463
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account