Politický marketign na sociálních sítích
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Štarchoň, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Cagala, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:37Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:37Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45703
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá analýzou přístupu českých politických stran a hnutí ke strategii politického marketingu na sociálních sítích při předvolební kampani. A to s cílem zjistit, jakým způsobem se subjekty, které v roce 2017 uspěly ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, vypořádaly s touto strategií a následně navrhnout řešení na od-halené problémy. V teoretické části práce rozebírá problematiku politického marketingu a sociálních sítí. V praktické části analyzuje 9 subjektů, které uspěly ve volbách, a to zejména ve vztahu k jejich investicím do strategie na sociálních sítích a k volebnímu zisku. V části projektové navrhuje řešení a kampaň na sociálních sítích pro příští volby pro konkrétní politický subjekt. |
|
dc.format |
93 s. (146 176 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
politický marketing
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
Facebook
|
cs |
dc.subject |
Twitter
|
cs |
dc.subject |
Instagram
|
cs |
dc.subject |
kampaň
|
cs |
dc.subject |
volby
|
cs |
dc.subject |
political marketing
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
Facebook
|
en |
dc.subject |
Twitter
|
en |
dc.subject |
Instagram
|
en |
dc.subject |
campaign
|
en |
dc.subject |
elections
|
en |
dc.title |
Politický marketign na sociálních sítích |
|
dc.title.alternative |
Election Campaigns of Polical Parties in Social Media |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Štrauss, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2019-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis describes the analysis of czech political parties and movements and their approach to political marketing strategy on social media during election campaign. It´s goal is to find out in which way those subjects, whom succeeded in 2017 Chamber of Deputies elections, delt with such a strategy and also to suggest the solution for found challenges. In teoretical part, the thesis describes issues of political marketing and social media. In practical part, it analyses 9 subjects, whom succeeded in elections, mostly in relation to their social media strategy investment and electoral gain. In project part the the-sis suggests a solution and a social media campaign for particular subject and for next elections. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53449
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account