Užívání autorského díla v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Štorková, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:35Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:35Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45642
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá užíváním autorského díla v reklamě. Cílem práce je na-vrhnout kolektivnímu správci autorských práv lepší způsob podpory autorů. V teoretické části jsou definované pojmy jako autorské dílo nebo autorské právo. Teoretic-ká část této práce dále obsahuje popis fungování kolektivních správců autorských práv v České republice. Je zde také uvedena metodika práce, která uvádí cíl, metodu a účel šet-ření této práce. Praktická část je věnována aktuálnímu dění na poli kolektivní ochrany autorského díla a jsou zde uvedeny příklady užití a také zneužití autorských děl pro účely reklamy. Jsou zde posouzeny tři konkrétní soudní kauzy, které jsou podrobeny komparativní analýze. |
|
dc.format |
55 s. (74 136 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Autorské dílo
|
cs |
dc.subject |
kolektivní správa autorských práv
|
cs |
dc.subject |
užívání autorského díla
|
cs |
dc.subject |
zneužití autorského díla
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
Copyrighted work
|
en |
dc.subject |
collective management of copyrights
|
en |
dc.subject |
use of copyright's work
|
en |
dc.subject |
abuse of copyright's work
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.title |
Užívání autorského díla v reklamě |
|
dc.title.alternative |
Usage of Copyrighted Work in Advertising |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kupková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2019-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the use of copyright work in advertising. The aim of the thesis is to propose a better way of supporting authors to the collective copyright adminis-trator. In the theoretical section terms such as copyright work and copyright are defined and ex-plored. The theoretical part of this thesis also contains a description of the functioning of the collective copyright administrators in the Czech Republic. There is also a work met-hodology outlining the aim, method and purpose of this work. The practical part is devoted to current events in the field of collective copyright protection and there are examples of its use and also of the abuse of copyright works for advertising purposes. There are three specific court cases that are subjected to comparative analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53365
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account