Sociální reklama Nadace Dobrý anděl
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Milostná, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:34Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45604
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je zaměřená na sociální reklamu Nadace Dobrý anděl. Podstatou práce je zjistit, jaké emoce vyvolává u participantů výzkumu a na základě poznatků vyvodit závěry a doporučení k samotnému obsahu reklamy. Teoretická část definuje pojmy sociální marketing a marketingový mix, sociální reklamu s apely, marketing neziskových organizací a kvalitativní výzkum. Součástí teoretické části je také metodika práce, ve které je určen cíl a výzkumná otázka této práce. Praktická část je věnována Nadaci Dobrý anděl, analýze pěti reklamních spotů. Výsledkem a současně závěrem této práce je na základě získaných poznatků vyvodit závěry a doporučení k obsahu reklamních kampaní. |
|
dc.format |
64 s. (90 571 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální reklama
|
cs |
dc.subject |
sociální marketing
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
marketing neziskových organizací
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
apely
|
cs |
dc.subject |
Social advertising
|
en |
dc.subject |
social marketing
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.subject |
marketing of not for profit organi-zations
|
en |
dc.subject |
emotions
|
en |
dc.subject |
appeals
|
en |
dc.title |
Sociální reklama Nadace Dobrý anděl |
|
dc.title.alternative |
Social Advertising of the Foundation Dobrý Anděl |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rygl, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2019-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The focus of this bachelor thesis is the social advertising of the foundation Dobrý anděl. The essence of the thesis is to find out the emotions of the research participants caused by the advertising. Based on the results of the research, the thesis then draws conclusions and makes recommendations on the content of the advertising itself. The theoretical part of the thesis explore the terms social marketing and marketing mix, social advertising with appeals, marketing of not for profit organizations and qualitative research. Part of the theoretical component of the thesis is a methodology which sets the goal of the research as well as determines the research questions. The practical part is devoted to Good Angel Foundation and analysis of its five commer-cials. The result and the conclusion part of the thesis draw conclusions and recommendati-ons for the content of the Foundation's advertising campaigns based on the results of the research. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53321
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account