dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Kurka, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:31Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:31Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45546
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této bakalářské práce je "Fenomén profesionálního sportu v digitálních hrách". Teoretická část obsahuje souhrn základních pojmů z oblasti marketingu, komunikace, metodiky a výzkumu, nových trendů nejenom v digitálu, ale i esportu. Praktická část ana-lyzuje československý trh v oblasti digitálních her, a následně zkoumá získaná prvotní data z tohoto segmetu. V rámci praktické části byl vytvořen online dotazník s cílem zís-kání těchto dat. Z výsledků analýz jsou následně vytvořena doporučení pro tento trh, včetně zjištění potencionálu této komunity. |
|
dc.format |
63 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Digitální hry
|
cs |
dc.subject |
Digitální komunikace
|
cs |
dc.subject |
Esport
|
cs |
dc.subject |
Progaming
|
cs |
dc.subject |
Facebook
|
cs |
dc.subject |
Twitch
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
Video games
|
en |
dc.subject |
Digital communication
|
en |
dc.subject |
Esports
|
en |
dc.subject |
Pro Gaming
|
en |
dc.subject |
Facebook
|
en |
dc.subject |
Twitch
|
en |
dc.subject |
Marke-ting
|
en |
dc.title |
Fenomén profesionálního sportu v digitálních hrách |
|
dc.title.alternative |
The Phenomenon of Professional Esports in Video Games |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rygl, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2019-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of this bachelor thesis is "The Phenomenon of Professional Esports in Video Games". The theoretical part consists of a summary of the basic terminology from fields such as marketing, communication, methodology and research, and new trends not only in the digital area, but in esports as well. The practical part analyzes the video gaming market in the Czech Republic and Slovakia, and subsequently examines the raw data acquired from this segment. Within the frame of the practical part, an online survey has been created for the purpose of gathering this data. Recommendations for this market, as well as determining the potential of this community, are made subsequently from the results of the analyses. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53251
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|