Vnímání značek na českém knižním trhu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Kremláčková, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:31Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:31Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45543
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce zkoumá vnímání značek na českém knižním trhu. Teoretická část popisuje značku, její prvky, hodnotu a principy jejího budování. Dále charakterizuje marketingový výzkumu. Praktická část představuje vybranou značku, její prvky a její postavení na trhu. Na základě dat získaných z kvantitativního a kvalitativního výzkumu zjišťuje, jakou roli hraje nakladatelství při výběru knih, jak velké povědomí mají čtenáři o jednotlivých značkách a formuje doporučení pro budování značky na knižním trhu. |
|
dc.format |
57 s. (72764 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Značka
|
cs |
dc.subject |
brandbuilding
|
cs |
dc.subject |
hodnota značky
|
cs |
dc.subject |
knižní trh
|
cs |
dc.subject |
nakladatelství
|
cs |
dc.subject |
Brand
|
en |
dc.subject |
brandbuilding
|
en |
dc.subject |
brand equity
|
en |
dc.subject |
book market
|
en |
dc.subject |
publisher
|
en |
dc.title |
Vnímání značek na českém knižním trhu |
|
dc.title.alternative |
Brand Perception on the Czech Book Market |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2019-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis examines the perception of brands on the Czech book market. The theoretical part describes the brand, its elements, its value and principles of its building. Furthermore, it explains marketing research. The practical part presents the selected brand, its elements and its position on the market. Based on the data obtained from quantitative and qualitative research, it describes what role the publisher's brand plays in the choice of books, how much the readers are aware of each brand and forms recommendations for building a brand on the book market. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53247
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account