dc.contributor.advisor |
Haltofová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Vysloužil, Denis
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:00Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:00Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44823
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá zpracováním návrhu marketingové komunikace pro nově za-ložený e-shop, který se zabývá prodejem dronů. Práce se skládá z teoretické, analytické a projektové části. Teoretická část diplomové práce se věnuje literární rešerši zaměřenou na oblast e-commerce, na oblast marketingové komunikace v e-commerce a její nástroje. Analytická část představuje e-shop, rozebírá jeho současný stav a prostřednictvím PEST analýzy zkoumá vnější faktory, jež ho ovlivňují. Dále představuje konkurenční prostředí prostřednictvím srovnávací analýzy a Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil. Výsledky všech analýz jsou shrnuty do SWOT analýzy. Poté je na základě všech výsledků vypracován projekt, jehož cílem je nejen vytvořit povědomí o nově založeném e-shopu, ale i oslovit potencionální zákazníky. Celý projekt je podroben časové, nákladové a rizi-kové analýze. |
|
dc.format |
124 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketingová komunikace v e-commerce
|
cs |
dc.subject |
Online marketing
|
cs |
dc.subject |
E-shop
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
Analýza
|
cs |
dc.subject |
Projekt
|
cs |
dc.subject |
Marketing communications in e-commerce
|
en |
dc.subject |
Online marketing
|
en |
dc.subject |
E-shop
|
en |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
Ana-lysis
|
en |
dc.subject |
Project
|
en |
dc.title |
Projekt vytvoření marketingové komunikace nově založeného e-shopu |
|
dc.title.alternative |
The Project of Creating a Marketing Communication of the Newly Established E-shop |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vydrová, Janka |
|
dc.date.accepted |
2019-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with elaboration of marketing communication's proposal for newly established e-shop which deals with selling of drones. The thesis consists of the theoretical, analytical and project parts. The theoretical part of the diploma thesis deals with literature research focused on e-commerce area, marketing communication in e-commerce and its tools. The analytical part presents e-shop, examines its current state, analyses external factors which influence e-shop with the help of PEST analysis, and represents a competitive environment by using the comparative analysis and Porter´s analysis of five competitive forces. The results from analyses are summarized in the SWOT analysis. Based on the results from analyses, the project, with the aim of creating the awareness of newly established e-shop and reaching new customers, is developed. The whole project is submitted to time, cost and risk analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
52191
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-16 |
|