Klima školní třídy z pohledu žáků ZŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Honigová, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:39Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:39Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44299
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce Klima školní třídy z pohledu žáků ZŠ je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Hlavním cílem práce bylo identifikovat rozdíl mezi aktuálním a preferovaným třídním klimatem v jednotlivých třídách 2. stupně ZŠ z pohledu žáků. Součástí práce je i doporučení pro praxi, které jsme vypracovali na základě zjištění z výzkumného šetření. Při doporučení jsme zohlednili výsledky našeho výzkumu. V teoretické části jsme se zaměřili na procesy podílející se na vytváření a správném fungování školního klimatu. Přizpůsobení žáka na školní prostřední je velice ovlivněno chováním učitelů. V praktické části jsme se věnovali měření klimatu ve třídě. Pro výzkum klimatu ve školní třídě jsme zvolili kvantitativní metodologii a její techniku dotazníkového šetření. Respondenti byli vybráni na základě vícenásobného výběru. Použili jsme metodu Random Number Generator. Tímto způsobem jsme získali daný vzorek dotazovaných, a to žáky druhého stupně Základní školy Nedvědova v Olomouci. Získaná data jsme následně analyzovali a interpretovali v jednotlivých kapitolách. Výsledkem práce je doporučení, které by mohlo prospět ke zlepšení klimatu na dané škole. |
|
dc.format |
67 s (103 922 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
klima trídy
|
cs |
dc.subject |
sociální interakce
|
cs |
dc.subject |
ucitel
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
trída
|
cs |
dc.subject |
lower secondary school
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
class climate
|
en |
dc.subject |
social interaction
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
class
|
en |
dc.title |
Klima školní třídy z pohledu žáků ZŠ |
|
dc.title.alternative |
Classroom Climate from the Viewpoint of Pupils in Primary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2019-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis entitled School class climate from the perspective of lower secondary school pupils is divided into two parts - theoretical and practical. The main aim of this thesis was to identify the difference between the current and preferred class climate in the classes at lower secondary school from the perspective of pupils. The thesis also includes recommendations for practice, which we developed based on the findings of the research. We took into consideration the results of our research. In the theoretical part we focused on the processes involved in the creation and proper functioning of the school climate. The pupil's adaptation to the school environment is greatly influenced by teacher behaviour. In the practical part we focused on measuring the climate in the classroom. For climate research in the classroom, we chose a quantitative methodology and its questionnaire technique. Respondents were selected on the basis of multiple choices. We have used the Random Number Generator method. In this way we obtained a given sample of respondents, namely pupils from the Nedvědova lower secondary school in Olomouc. The obtained data were subsequently analysed and interpreted in individual chapters. The result of the work is a recommendation that could help to improve the climate at the school. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51358
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
classroom climate
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account