dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Flasarová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:38Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:38Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44295
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou pohádek a jejich využitím ve výchově dětí předškolního věku. Práce zahrnuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozčleněna do tří kapitol. Úvodní kapitola se zaměřuje na význam, původ a specifickým znakům vyprávěných příběhů a pohádek pro děti předškolního věku. Druhá kapitola popisuje charakteristiku dítěte předškolního věku, kognitivní, sociální, emoční a morální vývoj. Závěr teoretické části zaznamenává výchovné využití vyprávěných příběhů u předškolních dětí, zabývám se zde hrou, a také nastiňuji, v čem se, dle mého názoru, skrývá zásadní síla pohádek. V praktické části je realizován kvantitativní výzkum, jehož cílem je zjistit, jakou míru důležitosti přikládají rodiče předškolních dětí pohádkám a jejich vyprávění. Ke sběru dat jsem použila kvantitativní metodu písemného dotazování. |
|
dc.format |
68 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
vývoj dítěte předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
mravní hodnota pohádky
|
cs |
dc.subject |
psychologická hodnota pohádky
|
cs |
dc.subject |
pohádka
|
cs |
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
vztah s rodiči
|
cs |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
development of preschool child
|
en |
dc.subject |
moral value of fairy tale
|
en |
dc.subject |
psy-chological value of fairy tale
|
en |
dc.subject |
fairytale
|
en |
dc.subject |
play
|
en |
dc.subject |
relationship with parents
|
en |
dc.title |
Význam pohádky pro děti předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
The Importance of Fairy Tales for Pre-school Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šalenová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2019-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the issue of fairy tales and their use in the education of preschool children. The thesis is comprised of a theoretical and a practical part. The theoretical part is divided to three chapters. The introductory chapter is focused on the meaning, origin and specific features of narrated stories and fairy tales for preschool children. The second chapter describes the characteristic of preschool child, cognitive, social, emotional and moral development. The conclusion of the theoretical part records the educational use of narrated stories in preschool children, I deal with the game here, and I also outline what, in my opinion, is the fundamental power of fairy tales. In the practical part, quantitative research is carried out, the aim of which is to find out what level of importance the parents of preschool children attach to fairy tales and their narration. I used the quantitative method of questioning to collect data. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51354
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-25 |
|
local.subject |
předškolní výchova
|
cs |
local.subject |
vyprávění
|
cs |
local.subject |
pohádky
|
cs |
local.subject |
preschool education
|
en |
local.subject |
storytelling
|
en |
local.subject |
fairy tales
|
en |