Uplatňování principů Montessori pedagogiky na Montessori základních školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Uplatňování principů Montessori pedagogiky na Montessori základních školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hladík, Jakub
dc.contributor.author Holíková, Anna
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:34Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:34Z
dc.date.issued 2018-11-21
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/44187
dc.description.abstract Diplomová práce zjišťuje, jak jsou na českých základních Montessori školách uplatňová-ny principy Montessori pedagogiky. Tento vzdělávací směr vyžaduje ze stran učitelů velké nároky, kterým ve výuce často nejsou schopno dostát. Výzkum zahrnuje výsledky kvalitativního šetření realizovaného počátkem roku 2019 technikou rozhovorů s učitelkami v základních Montessori školách a pozorování v Montessori třídách. Získaná data byla zanalyzována s využitím techniky kontrastování. K porovnání byly vybrány dva reprezentativní příklady toho, jak jsou Montessori principy v Česku uplatňovány. Učitelé mají pocit, že musí naplňovat každoroční očekávané výstupy rámcového vzdělávacího programu, a tak se jim často nedaří zmíněné principy zachovat. Někteří učitelé si dokážou výuku zorganizovat tak, aby se jim podařilo zachovat Montessori principy ve školách a zároveň naplnit požadavky státu.
dc.format 1 - 78
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Montessori pedagogika cs
dc.subject Montessori principy cs
dc.subject mladší školní věk cs
dc.subject děti cs
dc.subject učitel cs
dc.subject Montessori pedagogy en
dc.subject Montessori principles en
dc.subject young school age en
dc.subject children en
dc.subject teacher en
dc.title Uplatňování principů Montessori pedagogiky na Montessori základních školách
dc.title.alternative Principles of Montessori Pedagogy and Their Application in Montessori Elementary Schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2019-05-22
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with applying principles of Montessori pedagogy at Czech primary Montessori schools. This educational system requires great demands from teachers, which they are often unable to meet in teaching. The research includes the results of a qualitative survey conducted at the beginning of 2019 by a method of interviewing teachers in primary Montessori schools and observing in Montessori classes. The data obtained were analyzed using a technique of contrast. Two representative examples of how Montessori principles are applied in the Czech Republic were selected for comparison. Teachers feel that they have to meet the annual expected outcomes of the Framework Education Pro-gram, and so they often fail to maintain these principles. Some teachers are able to organize the teaching so that they can maintain the Montessori principles in schools while fulfilling state requirements.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 51205
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2019-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
holíková_2019_dp.pdf 2.997Mb PDF View/Open None
holíková_2019_op.docx 17.99Kb Unknown View/Open None
holíková_2019_vp.docx 16.86Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account