Uplatňování principů Montessori pedagogiky na Montessori základních školách
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Uplatňování principů Montessori pedagogiky na Montessori základních školách |
Autor: |
Holíková, Anna
|
Vedoucí: |
Hladík, Jakub
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce zjišťuje, jak jsou na českých základních Montessori školách uplatňová-ny principy Montessori pedagogiky. Tento vzdělávací směr vyžaduje ze stran učitelů velké nároky, kterým ve výuce často nejsou schopno dostát. Výzkum zahrnuje výsledky kvalitativního šetření realizovaného počátkem roku 2019 technikou rozhovorů s učitelkami v základních Montessori školách a pozorování v Montessori třídách. Získaná data byla zanalyzována s využitím techniky kontrastování. K porovnání byly vybrány dva reprezentativní příklady toho, jak jsou Montessori principy v Česku uplatňovány. Učitelé mají pocit, že musí naplňovat každoroční očekávané výstupy rámcového vzdělávacího programu, a tak se jim často nedaří zmíněné principy zachovat. Někteří učitelé si dokážou výuku zorganizovat tak, aby se jim podařilo zachovat Montessori principy ve školách a zároveň naplnit požadavky státu. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/44187
|
Datum:
|
2018-11-21 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
C
51205
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet