Úroveň elementární gramotnosti dítěte ve vztahu k prostředí domova
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Slováková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:23Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:23Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43940
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je zjistit úroveň elementární gramotnosti dítěte a popsat tuto úroveň vzhledem k prostředí domova. Teoretická část vymezuje základní pojmy spojené s rozvojem elementární gramotnosti u dětí, objasňuje problematiku rozkolísaných pojmů rozvoje gramotnosti u dětí v předškolním věku a zdůrazňuje význam gramotného prostředí v rodině. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvantitativně orientovaného výzkumu. Výsledky výzkumu popisují úroveň gramotného prostředí v rodině dítěte a zobrazují čtenářské praktiky a frekvenční parametry rodičů a dětí při čtení. |
|
dc.format |
68 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
gramotnost
|
cs |
dc.subject |
elementární gramotnost
|
cs |
dc.subject |
znalost knižních konvencí
|
cs |
dc.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
dc.subject |
literacy
|
en |
dc.subject |
emergent literacy
|
en |
dc.subject |
concepts of print
|
en |
dc.subject |
family environment
|
en |
dc.title |
Úroveň elementární gramotnosti dítěte ve vztahu k prostředí domova |
|
dc.title.alternative |
The level of elementary literacy of the child in relation to the home environment |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to ascertain the level of emergent literacy of children and describe its level with regard to domestic environment. The theoretical part renders basic concepts in relation to the development of a child's emergent literacy, clarifies ambivalent terms concerning the development of preschool children's literacy and accentuates the significance of family literate environment. The practical part presents the results of a quantitative research. The results as such describe the level of literate environment in children's families and illustrate reading practices and frequency parameters of children and their parents when reading. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50911
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-17 |
|
local.subject |
literární gramotnost
|
cs |
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
literary literacy
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account