dc.contributor.author |
Kwarteng, Michael Adu
|
|
dc.date.accessioned |
2018-11-17T20:07:43Z |
|
dc.date.available |
2018-11-17T20:07:43Z |
|
dc.date.issued |
2010-07-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.isbn |
978-80-7454-803-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43765
|
|
dc.description.abstract |
Trh s použitým zbožím zaznamenává silný růst ve většině ekonomik po celém světě. Nicméně, jak se trh se second-hand zbožím rozvíjí, a to zejména po adoptování on-line platformy elektronického obchodování, tak se inklinace spotřebitelů k použitému zboží také stala komplexním procesem. Pokud online transakce představují pro spotřebitele určité riziko, přidává se pro spotřebitele další riziko, které plyne z prodeje použitého zboží. I když rizikové faktory, které přinášejí second-hand online transakce, přetrvávají, relativní význam nebo úroveň averze těchto rizik (váhy) pro spotřebitele nebyla zjišťována. Z toho důvodu je v této práci navržen model, který by napomohl prodejcům second-handu studovat a analyzovat relativní důležitost faktorů, které spotřebitelé považují za riziko při koupi použitého zboží přes internet. Model je soustředěn na pochopení averze a kompromisům spotřebitelů k faktorům předkupních rizik při online transakcích s použitým zbožím. Tudíž, které rizikové faktory jsou spotřebiteli považovány za kompromis, když uvažují o online nákupu použitého zboží? Proto, aby bylo možné porozumět jedinečnosti. Aby bylo možné porozumět jedinečnosti a preferencím nakupujících použitého zboží online, byl mimo to studován vliv vnímání rizikových faktorů napříč různými demografickými profily, byly využity jak kvalitativní, tak kvantitativní výzkumné metody (smíšené); byly dodrženy přístupy při shromažďování primárních i sekundárních informací. |
|
dc.format |
43 |
|
dc.format.extent |
140 |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
cs |
dc.rights |
Bez omezení |
cs |
dc.subject |
Online nakupování
|
cs |
dc.subject |
trh s použitým zbožím
|
cs |
dc.subject |
souhrnná analýza
|
cs |
dc.subject |
klastrová analýza
|
cs |
dc.subject |
chování spotřebitelů při nákupu
|
cs |
dc.subject |
Risk
|
cs |
dc.subject |
analýza pravidel asociace
|
cs |
dc.subject |
Česká republika
|
cs |
dc.subject |
Online shopping
|
en |
dc.subject |
Second-hand goods market
|
en |
dc.subject |
Conjoint analysis
|
en |
dc.subject |
Cluster analysis
|
en |
dc.subject |
Consumer buying behaviour
|
en |
dc.subject |
Risk
|
en |
dc.subject |
Association rule analysis
|
en |
dc.subject |
Czech Republic
|
en |
dc.title |
Modelování averze a kompromisů spotřebitelů k faktorům předkupního rizika na online trhu s použitým zbožím |
cs |
dc.title.alternative |
Modelling Consumer Aversion and Trade - offs towards Pre-Purchase Risk Factors in Online Second-hand Goods Market |
en |
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Chovancová, Miloslava |
|
dc.contributor.referee |
Světlík, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2018-11-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The market for second-hand goods continues to record strong growth in most economies around the world. However, as the second-hand market evolves, especially with the adoption of online e-commerce platforms, consumers' inclination for second-hand goods have also become complex. Whiles online transactions pose several risks to the consumer, the addition of used goods intensifies the risks to the user. As the risk factors brought about by online second-hand goods transactions persist, the relative importance or the level of aversion of these risks (weights) to the consumer have not clearly emerged. In view of this, this thesis proposes a model that would aid second-hand vendors to study and analyze the relative importance of pre-purchasing risks factors that consumers consider in online second-hand goods market. The model focused on understanding consumer aversion to pre-purchasing risk factors in online second-hand goods transactions in a trade-off setting. Thus, what risk factors are consumers willing to trade-off when contemplating on purchasing used goods online? Furthermore, the influence of perceived risk factors is studied across different demographic profiles to understand the uniqueness of the online used goods purchaser and their preferences. Both qualitative and quantitative research methods (mixed) were adopted; whiles primary and secondary data collection approaches were adhered for gathering information. |
|
dc.description.department |
Ústav průmyslového inženýrství a informačních systémů |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
50800
|
|
dc.date.submitted |
2018-06-01 |
|
local.subject |
elektronický obchod
|
cs |
local.subject |
analýza rizika
|
cs |
local.subject |
second-hand
|
cs |
local.subject |
electronic commerce
|
en |
local.subject |
risk analysis
|
en |
local.subject |
thrift store
|
en |
local.subject |
second-hand shop
|
en |