Název: | Modelování averze a kompromisů spotřebitelů k faktorům předkupního rizika na online trhu s použitým zbožím |
Autor: | Kwarteng, Michael Adu |
ISBN: | 978-80-7454-803-1 |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/43765 |
Datum: | 2010-07-14 |
Vydavatel: |
|
Počet stran: |
|
Dostupnost: | Bez omezení |
Abstrakt:
Trh s použitým zbožím zaznamenává silný růst ve většině ekonomik po celém světě. Nicméně, jak se trh se second-hand zbožím rozvíjí, a to zejména po adoptování on-line platformy elektronického obchodování, tak se inklinace spotřebitelů k použitému zboží také stala komplexním procesem. Pokud online transakce představují pro spotřebitele určité riziko, přidává se pro spotřebitele další riziko, které plyne z prodeje použitého zboží. I když rizikové faktory, které přinášejí second-hand online transakce, přetrvávají, relativní význam nebo úroveň averze těchto rizik (váhy) pro spotřebitele nebyla zjišťována. Z toho důvodu je v této práci navržen model, který by napomohl prodejcům second-handu studovat a analyzovat relativní důležitost faktorů, které spotřebitelé považují za riziko při koupi použitého zboží přes internet. Model je soustředěn na pochopení averze a kompromisům spotřebitelů k faktorům předkupních rizik při online transakcích s použitým zbožím. Tudíž, které rizikové faktory jsou spotřebiteli považovány za kompromis, když uvažují o online nákupu použitého zboží? Proto, aby bylo možné porozumět jedinečnosti. Aby bylo možné porozumět jedinečnosti a preferencím nakupujících použitého zboží online, byl mimo to studován vliv vnímání rizikových faktorů napříč různými demografickými profily, byly využity jak kvalitativní, tak kvantitativní výzkumné metody (smíšené); byly dodrženy přístupy při shromažďování primárních i sekundárních informací.
Soubory | Velikost | Formát | Zobrazit | Popis |
---|---|---|---|---|
kwarteng_2018_teze.pdf | 2.467Mb |
Zobrazit/ |
||
kwarteng_2018_dp.pdf | 3.003Mb |
Zobrazit/ |
None | |
kwarteng_2018_op.pdf | 643.1Kb |
Zobrazit/ |
None | |
kwarteng_2018_vp.pdf | 694.6Kb |
Zobrazit/ |
None |