Projekt marketingové komunikace pro zavedení dětské výrobkové řady společnosti Vitar, s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kramoliš, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Čokavcová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:02:00Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:02:00Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43648
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na marketingovou komunikaci a její využití při zavádění nových produktů na trh, konkrétně dětských doplňků stravy společnosti VITAR, s. r. o. Cílem práce je sestavení komunikační kampaně tak, aby se nová výrobková řada dostala do povědomí zákazníků a vyvolala u nich zájem. V rámci řešení byly použity analýzy SWOT a PESTE. V oblasti průzkumu trhu je použito dotazníkové šetření a mystery shopping, díky kterým bylo zjištěno současné postavení vitamínů společnosti VITAR, s. r. o. na trhu a postavení konkurenčních vitamínů. Podle zjištěných výsledků je navržena marketingová komunikační kampaň pro vstup nových dětských vitamínů na trh. Na základě zjištěných výsledků a navrhnutého řešení je možné přizpůsobit marketingovou komunikaci tak, aby byla přiměřená a efektivní vzhledem ke konkurenci i zákazníkům. |
|
dc.format |
115 s. (158 169 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
projekt marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
výrobková řada
|
cs |
dc.subject |
komunikační kampaň
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
project marketing communication
|
en |
dc.subject |
product line
|
en |
dc.subject |
communication campaigne
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.title |
Projekt marketingové komunikace pro zavedení dětské výrobkové řady společnosti Vitar, s.r.o. |
|
dc.title.alternative |
Marketing Communication Project to Launch a Children's Product Line by Vitar s.r.o. |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janáčová, Helena |
|
dc.date.accepted |
2018-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis is focused on marketing communication and how it is related to launching new products in the market, particularly the children's dietary supplements of the company called VITAR s. r. o. The main aim of the thesis is to build a communication campaign that directly get the new product line in touch with customers and raise their interest to this brand. As a part of solution, SWOT and PESTE analysis were used. In case of market research, questionnaire survey and mystery shopping technique were used. By using these particular techniques was possible to find out the current position of VITAR, s. r. o. vitamins in the market and the position of the main competitors. According to results from the research, a marketing communication campaign was suggested to enter a new children vitamins market. Based on the findings and the suggested solution, it is possible to adapt the marketing communication to make it appropriate and effective in terms of competition and customers. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
49098
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account