dc.contributor.advisor |
Grečnár, Ján
|
|
dc.contributor.author |
Kompas, Daniel
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:50Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:50Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43391
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena především na trend 360° děl, který v audiovizuálním průmyslu v současnosti vzrůstá, ale lehce se dotýká i možné budoucí transformace ve virtuální realitu. Na tuto problematiku se dívá z hlediska mistra zvuku. Nejprve stručně shrnuje historii a vývoj prostorového 3D zvuku. Dále vysvětluje teoretické základy nejužívanějších metod, které jsou pro tento účel navrženy, včetně formátů či způsobů reprodukce. Nakonec se tématu věnuje z praktického hlediska a snaží se nastínit způsob, jak lze ke zvukové stránce těchto děl přistupovat, a to pomocí zkušeností zběhlých profesionálů, i autora práce. |
|
dc.format |
75 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
3D zvuk
|
cs |
dc.subject |
prostorový zvuk
|
cs |
dc.subject |
Ambisonics
|
cs |
dc.subject |
objektově orientované audio
|
cs |
dc.subject |
360
|
cs |
dc.subject |
virtuální realita
|
cs |
dc.subject |
VR
|
cs |
dc.subject |
3D sound
|
en |
dc.subject |
spatial sound
|
en |
dc.subject |
Ambisonics
|
en |
dc.subject |
object-based audio
|
en |
dc.subject |
360
|
en |
dc.subject |
virtual reality
|
en |
dc.subject |
VR
|
en |
dc.title |
Prostorový zvuk pro potřeby virtuální reality v audiovizuálních dílech |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical Part: Spatial Sound for the needs of Virtual Reality in Audiovisual Works (prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD.) 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 20 min., Sound Composition (prof. Ing. Ján Grečnár, ArtD.) |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hruda, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2018-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is focused on the trend of 360° audiovisual works, which has been growing in the audiovisual industry in recent years, but it mentions the industry's potential future transform into virtual reality as well. The thesis is looking into this issue from the point of view of a sound engineer. First, it briefly summarizes the history and progress of 3D spatial sound. Next, it explains the theoretical bases of the most commonly used methods, which are designed for this purpose, including formats and ways of reproduction. It concludes with an exploration of the practical considerations and tries to outline a methodology, how to approach to the audio part of these works, with the help of skilled professionals' and author's own experiences. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Zvuková skladba |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Sound Editing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
48690
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-05-09 |
|