Předsudky a stereotypy žáků druhého stupně základních škol vůči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Prokešová, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:42Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:42Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43174
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá předsudky a stereotypy žáků druhého stupně základních škol vůči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Tato práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá ze tří kapitol, kdy první kapitola se věnuje vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále se zaměřuje na inkluzi, její pozitiva a negativa, či integraci a poslední kapitola obsahuje předsudky a stereotypy. V praktické části kvantitativního výzkumu je použito dotazníkové šetření s cílem zjistit předsudky a stereo-typy žáků druhého stupně základních škol vůči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. |
|
dc.format |
64 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
žák se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
předsudky a stereotypy
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Pupils with special educational needs
|
en |
dc.subject |
prejudices and stereotypes
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
inclusion education
|
en |
dc.title |
Předsudky a stereotypy žáků druhého stupně základních škol vůči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami |
|
dc.title.alternative |
Prejudices and Stereotypes of Secondary School Pupils towards Pupils with Special Educational Needs |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2018-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis is focused on prejudices and stereotypes of secondary school pupils towards pupils with special educational needs. The thesis is divided into theoretical part and practical one. Theoretical part consists of three chapters, when the first one is pursued on education of pupils with special educational need. Then it focuses on inclusion, on its positives and negatives, or integration and the last chapter contains prejudices and stereotypes. In the practical part of quantitative research a questionnaire survey is used to find out prejudices and stereotypes of secondary school pupils towards pupils with special educational needs. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48359
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2018-04-26 |
|
local.subject |
imigrace
|
cs |
local.subject |
imigranti
|
cs |
local.subject |
Romové
|
cs |
local.subject |
rasové vztahy
|
cs |
local.subject |
immigration
|
en |
local.subject |
immigrants
|
en |
local.subject |
Romanies
|
en |
local.subject |
race relations
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account