Autoregulace emocí u sociálně vyloučených žáků
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Tomšejová, Nikol
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43109
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o autoregulaci emocí žáků, jež jsou na okraji třídního kolektivu. Tedy žáků, kteří čelí odmítnutí vrstevníky. Teoretická část se zabývá charakteristikou inkluzivního vzdělávání, emocemi, jejich autoregulací a významem sociálních vztahů s vrstevníky v období dospívání. Cílem kvantitativního výzkumu je analýza autoregulace emocí u sociálně vyloučených žáků. Tedy zjištění a porovnání využívání jednotlivých strategií regulace emocí u sociálně vyloučených žáků a žáků začleněných. Ale také využívání těchto strategií u žáků s různým stupněm sociálního odmítnutí. |
|
dc.format |
83 s. (138 295) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
autoregulace
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
odmítnutí vrstevníky
|
cs |
dc.subject |
regulace emocí
|
cs |
dc.subject |
sociální klima třídy
|
cs |
dc.subject |
sociální odmítnutí
|
cs |
dc.subject |
emotions
|
en |
dc.subject |
emotion regulation
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
peer rejection
|
en |
dc.subject |
self-regulation
|
en |
dc.subject |
social class climate
|
en |
dc.subject |
social rejection
|
en |
dc.title |
Autoregulace emocí u sociálně vyloučených žáků |
|
dc.title.alternative |
Self-Regulation of Emotion in Socially Excluded Pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kalenda, Jan |
|
dc.date.accepted |
2018-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the emotion self-regulation of the pupils, which are on the edge of the class collective. Which means, pupils who are facing the peer rejection. The theoretical part is focused on the characteristic of the inclusive education, emotions and their self-regulation, importance of social relationships with peers in the period of the pu-bescence. The aim of the practical part is to analyse emotion self-regulation of socially ex-cluded pupils. Therefore, to find out and compare the use of emotion regulation strategies in peer rejected pupils and included pupils. And also compare the use of these strategies in pupils with various degrees of social rejection. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48267
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-19 |
|
local.subject |
sociální vyloučení
|
cs |
local.subject |
vrstevnické vztahy
|
cs |
local.subject |
autoregulace učení
|
cs |
local.subject |
social exclusion
|
en |
local.subject |
peer relationships
|
en |
local.subject |
self-regulated learning
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account