dc.contributor.advisor |
Krčíková, Tereza
|
|
dc.contributor.author |
Třináctá, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:29Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:29Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42844
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá možnostmi začlenění vybraných netradičních výtvarných technik do edukačního procesu v mateřské škole. Cílem teoretické části práce je popsat tradiční a netradiční výtvarné techniky a objasnit postavení netradičních výtvarných technik v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Cílem praktické části práce, která má aplikační charakter, je vytvořit vzdělávací program, který využívá netradiční výtvarné techniky vhodné pro rozvoj výtvarných dovedností dětí předškolního věku. Soubor edukačních činností ověřit a evaluovat v prostředí mateřské školy. |
|
dc.format |
72 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
tradiční výtvarné techniky
|
cs |
dc.subject |
netradiční výtvarné techniky
|
cs |
dc.subject |
rozvoj výtvarných dovedností
|
cs |
dc.subject |
Rámcový vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
traditional art techniques
|
en |
dc.subject |
non-traditional art techniques
|
en |
dc.subject |
development of art skills
|
en |
dc.subject |
Framework Educational Program for Preschool Education
|
en |
dc.title |
Začleňování netradičních výtvarných technik do edukačního procesu v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Implementation of non-traditional art techniques into educational process for pre-school education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis is focuses on the possibilities of including non-traditional art techniques into the education process in preschools. The aim of the theoretical part of the thesis is describe the traditional and non-traditional art techniques and clarify position the non-traditional art techniques in the Framework Educational Program for Preschool Education. The aim of the practical part of the thesis, which has the application character, is to create the educational program, which uses non-traditional art techniques suitable for development of art skills of preschool children. The set of educational activities to verify and evaluate in practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47935
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-26 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
výtvarná výchova
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
art education
|
en |