Strategie učitele při řešení konfliktních situací mezi dětmi v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Kopečná Kubínová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:27Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:27Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42815
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce výzkumného charakteru se zabývá strategiemi, které učitelé volí při řešení konfliktních situací. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké strategie učitelé volí při řešení konfliktních situací. Teoretická část sumarizuje poznatky o konfliktu, ukazuje možné strategie, které učitel může použít v konfliktních situacích, a pojednává o základním vývoji dítěte předškolního věku. Práce je kvalitativně orientovaná, kdy data byla získána pomocí pozorování a hloubkového interview. Výzkumný soubor tvořilo celkem šest učitelů z mateřských škol ze Zlínského kraje. |
|
dc.format |
61 s. (110 747 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
konflikt
|
cs |
dc.subject |
komunikační prostředky
|
cs |
dc.subject |
conflict
|
en |
dc.subject |
means of communication
|
en |
dc.title |
Strategie učitele při řešení konfliktních situací mezi dětmi v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Teacher's strategy in solving conflict situations among children in kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pacholík, Viktor |
|
dc.date.accepted |
2018-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis of research character deals with strategies that teachers choose when solving conflict situations. The aim of the bachelor thesis was to find what strategies teachers choose when solving conflict situations. The theoretical part summarizes the knowledge of conflict, shows the possible strategies the teacher can use in conflict situations and discusses the basic development of a preschool child. The work is qualitatively oriented and data were obtained through observation and indepth interview. The research group consisted of six nursery teachers from the Zlín Region. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47895
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-26 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
řešení konfliktů
|
cs |
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
solving of conflicts
|
en |
local.subject |
conflicts solving
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account