Sociální aspekty vstupu dítěte do mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Božik, Roman
|
|
dc.contributor.author |
Balejová, Iveta
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:27Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:27Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42801
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je výzkumného charakteru a zabývá se vstupem dítěte do mateřské školy. Cílem práce je popsat možné sociální aspekty, které na dítě působí při jeho nástupu do mateřské školy, a mohou ovlivňovat jeho následné začlenění. Teoretická část práce popisuje proces adaptace dítěte v mateřské škole. Dále nastiňuje proces socializace v rodině a konkrétní aspekty, kde je zdůrazněn vliv rodiny jako hlavního sociálního aspektu. V praktické části je použit kvantitativně orientovaný výzkum, který byl realizován metodou dotazníků pro rodiče dětí předškolního věku ze Zlínského kraje. Na základě získaných a zpracovaných informací byly ověřeny hypotézy. Výsledky výzkumu vedly ke zpracování doporučení pro praxi mateřských škol, které se týká jak vedení a učitelek mateřských škol, tak i rodičů dětí. |
|
dc.format |
56 s. (69 430 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
adaptace v mateřské škole
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
sociální aspekt
|
cs |
dc.subject |
assimilation in preschool
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
social aspect
|
en |
dc.title |
Sociální aspekty vstupu dítěte do mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
The social aspects of child's admission to a nursery |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrů Puhrová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2018-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor thesis is a research project that focuses on the transition of a child into a nursery. Main emphasis is given to the discovery and description of social aspects that play a key role in child's ability to integrate into the new environment. The theoretical portion of this thesis describes the process of adaptation of a new child in nursery. It also reviews the process of socialization as it relates to family and identifies a family as the basis for determination of social aspects of a child. In the applied portion, this thesis utilizes a series of questionnaires distributed to parents of preschoolers from the Zlin region. Our hypothesis was evaluated based on the data analysis from these questionnaires. Upon com-pletion of this project, new recommendations for improved assimilation of children into nursery were created and will serve as a guide to nursery staff as well as parents. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47865
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2018-04-26 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
adaptace člověka
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
psychosociální aspekty
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
human adaptation
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
psychosocial aspects
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account