Sociální aspekty vstupu dítěte do mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sociální aspekty vstupu dítěte do mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Božik, Roman
dc.contributor.author Balejová, Iveta
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:27Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:27Z
dc.date.issued 2017-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/42801
dc.description.abstract Bakalářská práce je výzkumného charakteru a zabývá se vstupem dítěte do mateřské školy. Cílem práce je popsat možné sociální aspekty, které na dítě působí při jeho nástupu do mateřské školy, a mohou ovlivňovat jeho následné začlenění. Teoretická část práce popisuje proces adaptace dítěte v mateřské škole. Dále nastiňuje proces socializace v rodině a konkrétní aspekty, kde je zdůrazněn vliv rodiny jako hlavního sociálního aspektu. V praktické části je použit kvantitativně orientovaný výzkum, který byl realizován metodou dotazníků pro rodiče dětí předškolního věku ze Zlínského kraje. Na základě získaných a zpracovaných informací byly ověřeny hypotézy. Výsledky výzkumu vedly ke zpracování doporučení pro praxi mateřských škol, které se týká jak vedení a učitelek mateřských škol, tak i rodičů dětí.
dc.format 56 s. (69 430 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject adaptace v mateřské škole cs
dc.subject socializace cs
dc.subject sociální aspekt cs
dc.subject assimilation in preschool en
dc.subject socialization en
dc.subject social aspect en
dc.title Sociální aspekty vstupu dítěte do mateřské školy
dc.title.alternative The social aspects of child's admission to a nursery
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Petrů Puhrová, Barbora
dc.date.accepted 2018-06-12
dc.description.abstract-translated This Bachelor thesis is a research project that focuses on the transition of a child into a nursery. Main emphasis is given to the discovery and description of social aspects that play a key role in child's ability to integrate into the new environment. The theoretical portion of this thesis describes the process of adaptation of a new child in nursery. It also reviews the process of socialization as it relates to family and identifies a family as the basis for determination of social aspects of a child. In the applied portion, this thesis utilizes a series of questionnaires distributed to parents of preschoolers from the Zlin region. Our hypothesis was evaluated based on the data analysis from these questionnaires. Upon com-pletion of this project, new recommendations for improved assimilation of children into nursery were created and will serve as a guide to nursery staff as well as parents.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 47865
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2018-04-26
local.subject mateřské školy cs
local.subject adaptace člověka cs
local.subject předškoláci cs
local.subject psychosociální aspekty cs
local.subject kindergartens en
local.subject human adaptation en
local.subject preschool children en
local.subject psychosocial aspects en


Files in this item

Files Size Format View Description
balejová_2018_dp.pdf 4.793Mb PDF View/Open None
balejová_2018_op.docx 20.83Kb Unknown View/Open None
balejová_2018_vp.docx 17.18Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account