Komunikace herních crowdfundingových projektů na platformě Kickstarter.com
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Výskala, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:19Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:19Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42612
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace českých herních a videoherních crowdfundingových kampaní na platfromě Kickstarter.com. V teoretické části představuje práce crowdfunding samotný, stanovuje jeho definici a popisuje modely a varianty crowdfundingu. Dále definuje základní typy marketingové komunikace v oblasti crowdfundingu. V praktické části se věnuje analýze vybraných herních kampaní, které rozebírá jak na základě sekundárních dat z portálu, tak na základě kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů s autory kampaní. Práce si klade za cíl stanovit nejvhodnější formy komunikace crowdfundingové kampaně a stanovit doporučení pro autory kampaní nových. |
|
dc.format |
81 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
crowdfunding
|
cs |
dc.subject |
marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
Kickstarter
|
cs |
dc.subject |
kampaň
|
cs |
dc.subject |
produkt
|
cs |
dc.subject |
přispěvatel
|
cs |
dc.subject |
odměna
|
cs |
dc.subject |
crowdfunding
|
en |
dc.subject |
marketing communications
|
en |
dc.subject |
Kickstarter
|
en |
dc.subject |
campaing
|
en |
dc.subject |
product
|
en |
dc.subject |
backer
|
en |
dc.subject |
pledge
|
en |
dc.title |
Komunikace herních crowdfundingových projektů na platformě Kickstarter.com |
|
dc.title.alternative |
Communication of Gaming Crowdfunding Projects at Kickstarter.com |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jermakov, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2018-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with communication of Czech game and video game crowdfunding campaigns at Kickstarter.com. In the theoretical part, thesis describes crowdfunding itself, defines its definition and describes models and variants of crowdfunding. It also defines the basic types of marketing communications in crowdfunding. In the practical part, thesis analyzes selected game campaigns, from both secondary data view from the portal and from qualitative research in the form of semistructured interviews with the authors of the campaigns. Thesis aims to determine the most suitable forms of marketing communication of the crowdfunding campaign and to set recommendations for authors of new campaigns. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50562
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account