Vliv sponzoringu na image značky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Stuchlíková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:18Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:18Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42580
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá vztahem sponzoringu a image značky se zaměřením na spor-tovní sponzoring v českém prostředí. Teoretická část vymezuje pojmy z oblasti firemní iden-tity, image a budování značky. Dále objasňuje význam sponzoringu spolu s jeho druhy a cíli. V praktické části je představena společnost HET a její sponzorské aktivity. V druhé části je zpracován kvalitativní výzkum na veřejnosti a aktivních sportovních fanoušcích. Na základě výsledků výzkumu jsou pak navrženy změny vedoucí k vyšší efektivitě sponzoringu. |
|
dc.format |
69 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
firemní identita
|
cs |
dc.subject |
image
|
cs |
dc.subject |
sponzoring
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
sportovní sponzoring
|
cs |
dc.subject |
hodnota značky
|
cs |
dc.subject |
corporate identity
|
en |
dc.subject |
image
|
en |
dc.subject |
sponsorship
|
en |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
sports sponsorship
|
en |
dc.subject |
brand value
|
en |
dc.title |
Vliv sponzoringu na image značky |
|
dc.title.alternative |
Influence of Sponsorship on Trademark Image |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kupková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2018-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with relationship between sponsorship and brand image focusing on sports sponsorhip in the Czech market. The theoretical part shows basic concepts from the area of corporate identity, image and branding. After the meaning of sponsorship with its types and targets is described. The practical part of this thesis presents the brand HET and analyzes its sponsorship activities. In second part the qualitative research at public and active sports fans is processed. Based on the research results there are suggested possible solutions leading to higher efficiency. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50523
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account