Vliv vlogerů na budování značky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gartnerová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Orság, Štěpán
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:18Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:18Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42574
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá vlivem vlogerů na budování značky. Zaměřena je na vlogery z oblasti her a technologií. Cílem práce je analyzovat vliv product placementu herních vlogerů na nákupní chování jejich cílové skupiny. V teoretické části jsou definovány pojmy důležité pro prakticou část práce jako značka, nákupní chování, product placementu a YouTube. Teoretická část končí metodologií a teoretickou základnou výzkumu. V praktické části je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru ve které odpovídaly na otázky jednotliví zástupci cílové skupiny herních vlogerů. Každému účastníkovi je věnována kapitola s dílčím závěrem. Praktická část je poté zakončena celkovým shrnutím výsledků výzkumu a doporučením pro značky jakým způsobem spolupracovat s herními youtubery. |
|
dc.format |
69 s. (99813 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
herní youtuber
|
cs |
dc.subject |
vloger
|
cs |
dc.subject |
cílová skupina
|
cs |
dc.subject |
autenticita
|
cs |
dc.subject |
product placement
|
cs |
dc.subject |
video
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
gaming vlogger
|
en |
dc.subject |
vlogger
|
en |
dc.subject |
target group
|
en |
dc.subject |
authenticity
|
en |
dc.subject |
product placement
|
en |
dc.subject |
video
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.title |
Vliv vlogerů na budování značky |
|
dc.title.alternative |
The influence of Vloggers on Brand Building |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rožek, Michal |
|
dc.date.accepted |
2018-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the influence of vloggers on brand building and it focuses on vloggers from gaming and technological field. The aim of this work is to analyse the influ-ence of gaming vloggers' product placement on the purchasing behaviour of their target group. In the theoretical part, there are defined important terms for the practical part, such as brand, shopping behaviour, product placement and YouTube. The theoretical part ends with the methodology and the theoretical basis of research. In the practical part, there is used the semi-structured interview method in which the individual representatives of the target group of gaming vloggers responded to the questions. Each participant is given a chapter with a partial conclusion. The practical part is then completed with a summary of the research results and recommendations for the brands how to work with the gaming vloggers. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50515
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account