Značka a archetyp ve spojení s českými sportovci
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Kratochvíl, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:18Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:18Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42561
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem bakalářské práce je analyzovat sport a osobnosti vybraných sportovců na základě archetypálního významu ve spojení se značkami. Obsah práce je rozdělen do teoretické části a praktické části. Teorie je úvodem do tématu o značkách, archetypech, celebrity marketingu a sportovního marketingu. Praktická část mapuje aktuální situaci a analyzuje kampaně s vybranými sportovci. Poté je proveden kvantitativní výzkum, jenž zjišťuje pozici sportu ve společnosti a pozici sportovců v reklamě. Výsledky výzkumu slouží k přiřazení archetypu ke každému vybranému sportovci. V závěru práce je na základě všech získaných informací uvedeno možné doporučení k marketingové využitelnosti sportovce. |
|
dc.format |
104 s. (172 552 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Značka
|
cs |
dc.subject |
archetyp
|
cs |
dc.subject |
budování značky
|
cs |
dc.subject |
celebrity marketing
|
cs |
dc.subject |
sportovní marketing
|
cs |
dc.subject |
Brand
|
en |
dc.subject |
archetype
|
en |
dc.subject |
brandbuilding
|
en |
dc.subject |
celebrity marketing
|
en |
dc.subject |
sport marketing
|
en |
dc.title |
Značka a archetyp ve spojení s českými sportovci |
|
dc.title.alternative |
Brand and Archetype in Conjunction with Czech Athletes |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Stránský, Michal |
|
dc.date.accepted |
2018-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of bachelor thesis is based on analyzing sport and personalities of selected athletes by archetypes in conjuction with brands. Content of thesis is divided into theoretical part and practical part. Theory is introduction to a topic about brands, archetypes, celebrity marketing and sport marketing. Practical part shows current situation and analyzes commercial campaigns with selected athletes. Then field research is executed, which finds out a position of the sport in society and position of athletes in advertisement. The research results are used to assign an archetype to an athlete. At the end of the work, possible recommendations to a marketing usability of an athlete are given. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50500
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account