Identifikace konkurenčního prostředí a návrh marketingové strategie
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Strýčková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:15Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:15Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42490
|
|
dc.description.abstract |
Hlavní cílem této diplomové práce je identifikace konkurenčního prostředí a vytvoření adekvátní marketingové strategie internetového obchodu s hračkami na dálkové ovládání pro děti. Teoretická část se zaměřuje na problematikou konkurence. Dále je pozornost soustředěna na oblast marketingové strategie a vymezení relevantní terminologie. Koncentrace je rovněž věnována internetovému marketingu. V analytické části práce se pak pozornost zacílí na představení hraček na dálkové ovládání a specifikaci internetových obchodů a trhu s hračkami v České republice. Dále jsou zpracovány analýzy výstupů dotazníkového šetření a analýza mapy tržního bojiště. Projektovou část pak tvoří návrh marketingové strategie internetového obchodu zahrnující jednotlivé prvky marketingového, komunikačního marketingového mixu a rovněž rozpočet. |
|
dc.format |
90 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
internetový marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
mapa tržního bojiště
|
cs |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.subject |
online marketing
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
competitive map
|
en |
dc.title |
Identifikace konkurenčního prostředí a návrh marketingové strategie |
|
dc.title.alternative |
Identification of the Competitive Environment and Marketing Strategy Designing |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gamalová, Kamila |
|
dc.date.accepted |
2018-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main target of this diploma thesis is to identify the competitive environment and to create an appropriate marketing strategy of the Internet shop with remote control toys for childern. The theoretical part focuses on the matter of competition. The attention is also concentrated on marketing strategy and definition of its relevant terminology. The concentration will be devoted to the online marketing as well. In the analytical part of the work, the attention is focused on the introduction of remote control toys and the specification of internet shops and the toy market in the Czech Republic. Also the results of the research and the competition analysis are furher disccussed in details. The project part is then aimed at the design of the relevant marketing strategy, including the various elements of the marketing, communication marketing mix as well as the budget. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50390
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account