dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Trnčáková, Jarmila
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T17:05:56Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T17:05:56Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-25 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4247
|
|
dc.description.abstract |
Informační gramotnost je jednou ze složek sociálních dovedností jedince, bez které se člověk v 21. století (století informačních a komunikačních technologií a znalostní společnosti) neobejde. Potřeba informační gramotnosti občanů se zvyšuje, klade se důraz na celoživotní vzdělává-ní. Informačně gramotný jedinec má být schopen nalézt požadované informace s využitím informačních a komunikačních technologií, kriticky tyto informace zhodnotit a využít je pro svou potřebu. K dosažení informační gramotnosti má dopomoci i informační výchova, která je její obsahovou složkou. Teoretické základy informační výchovy, výuky, metodika kurzů a výchovy k informační gramotnosti na vysoké škole a zapojení vysokoškolské knihovny do informačního vzdělávání uživatelů tak, aby studenti získali tuto sociální dovednost, je předmětem této práce. |
cs |
dc.format |
103 s., 14 s. nestr. příl. |
cs |
dc.format.extent |
773628 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
vysoká škola
|
cs |
dc.subject |
vysokoškolská knihovna
|
cs |
dc.subject |
informační gramotnost
|
cs |
dc.subject |
informační výchova
|
cs |
dc.subject |
informační vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
vyhledávání informací
|
cs |
dc.subject |
metodika informačního vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
znalostní společnost
|
cs |
dc.subject |
učící se společnost
|
cs |
dc.subject |
informačně gramotný student
|
cs |
dc.subject |
kurzy práce s informacemi
|
cs |
dc.subject |
sociální dovednosti
|
cs |
dc.subject |
University
|
en |
dc.subject |
university library
|
en |
dc.subject |
information literacy
|
en |
dc.subject |
information learning
|
en |
dc.subject |
information education
|
en |
dc.subject |
information teaching
|
en |
dc.subject |
information retrieval
|
en |
dc.subject |
methodology of information learning
|
en |
dc.subject |
knowledge society
|
en |
dc.subject |
learning society
|
en |
dc.subject |
information literacy student
|
en |
dc.subject |
course of information learning
|
en |
dc.subject |
information course
|
en |
dc.subject |
social abilities
|
en |
dc.title |
Informační gramotnost jako základní schopnost při rozvoji sociálních dovedností |
cs |
dc.title.alternative |
Information literacy as one of the primary competencies in social abilities improving |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2007-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
Information and communication technologies are very common and useable nowadays, that is why our society is called information society. Everybody has to gain and improve his/her own social abilities these days. Information literacy is one of the basic competencies in social abilites development. The need of information literacy grows up and insists on whole life learning. Everybody, who has an information ability and can find the information (with using information and communication technologies), is able to think critically of these information and knows how to use the information for studies. The information learning can help to learn how to find and use some needed information in huge amounts of them. Teoretical bases, methodology of information learning as well as library participation in teaching information literacy is the topic of this text. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
6710
|
|
dc.date.assigned |
2007-02-23 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
informační gramotnost
|
cs |
local.subject |
sociální inteligence
|
cs |
local.subject |
sociální dovednosti
|
cs |
local.subject |
information literacy
|
en |
local.subject |
social intelligence
|
en |
local.subject |
social skills
|
en |