Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám na trhu potravin v České republice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Unzeitigová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:02Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:02Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42174
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá privátními značkami na trhu potravin v České republice. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje značce obecně, následně privátním značkám a na závěr i postojům spotřebitelů. Praktická část zahrnuje analýzu privátních značek na trhu potravin v České republice a analýzu postojů spotřebitelů k nim. Pro účely analýzy postojů spotřebitelů byl proveden marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření, pomocí kterého byly stanoveny hypotézy, jež byly v závěru práce vyhodnoceny. Cílem bakalářské práce je navrhnout doporučení pro prodejce privátních značek na trhu potravin ke zlepšení postojů spotřebitelů k těmto značkám. |
|
dc.format |
72 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
privátní značka
|
cs |
dc.subject |
postoj
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
obchodní řetězec
|
cs |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
private brand
|
en |
dc.subject |
attitude
|
en |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
chain store
|
en |
dc.title |
Analýza postojů spotřebitelů k privátním značkám na trhu potravin v České republice |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Customer Attitudes to Private Brands on the Food Market in the Czech Republic |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tomancová, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2018-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with private brands on the food market in the Czech Republic. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the brand in general, followed by private brands and in the end with the attitudes of consumers. The practical part includes the analysis of private brands on the food market in the Czech Republic and the analysis of consumer attitudes towards them. Analysis of consumer attitudes was conducted on the basis of marketing research using a questionnaire survey, which determined the hypotheses that were evaluated in the end of the thesis. The aim of the bachelor thesis is to propose recommendations for the design of private brands in the food market to improve consumer attitudes towards these brands. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
49940
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-05-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account