Ekologické důsledky masového působení komerčních marketingových komunikací
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Salajková, Miroslava
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T16:42:48Z |
|
dc.date.available |
2014-05-10T23:00:30Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4198
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou působení marketingových komunika-cí na životní prostředí. Zabývá se důsledky nadprodukce a dopadem zejména automobilo-vého průmyslu na znečištění planety. V teoretické části jsou popsány cíle a strategie reklamy, konzumní společnost a celková ekologická krize. Analytická část se zabývá hledáním alternativ v dopravě, udržitelným rozvojem a odkazy na již vyzkoušené metody jak ochránit zdravý životní prostor pro další generace. |
cs |
dc.format |
62 s. |
cs |
dc.format.extent |
1735875 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 10.05.2014 |
|
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
nadprodukce
|
cs |
dc.subject |
auto
|
cs |
dc.subject |
ekologická krize
|
cs |
dc.subject |
marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
over-production
|
en |
dc.subject |
automotive
|
en |
dc.subject |
ecological crisis
|
en |
dc.subject |
marketing communications
|
en |
dc.title |
Ekologické důsledky masového působení komerčních marketingových komunikací |
cs |
dc.title.alternative |
Ecological consequences of the marketing communications action |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bačuvčík, Radim |
|
dc.date.accepted |
2007-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The purpose of this thesis is to familiarize the readers with the problem of marketing com-munications influencing the environment. It deals with the consequences of over - produc-tion and the influence mostly of the automotive industry upon the overall planet contamina-tion. In the theoretical part there are being described the objectives and strategies of advertising, consume society as well as the total ecological crisis. Analytical part deals with finding alternatives to transportation, sustainable development and references to already attested methods telling us how to protect the healthy living con-ditions for the next generations. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4873
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account