Vnímání symboliky pohádek dětmi předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Doležalová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Václavíková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:00:48Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:00:48Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41839
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o vnímání symboliky pohádek dětmi předškolního věku. Teo-retickou základnou je samotná pohádka, kterou se zabývá první kapitola. Je zde blíže po-psaná symbolika, jaký má pohádka pro dítě význam, druhy a funkce pohádky. Následující kapitola se věnuje představám a prožitkům dítěte. Ve třetí kapitole teoretické části se věnu-jeme dítěti a pohádce. Popisujeme zde, jaký vliv na dítě pohádka má a také jaký dává smy-sl. V poslední části se věnujeme symbolům v pohádce. Praktická část práce se zaměřuje na působení pohádky vůči dětem, jak děti vnímají činy pohádkových postav. Také se zabý-váme rozlišením dobra a zla z pohledu dětí. |
|
dc.format |
78 s. (103 422 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Dítě
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
symbolika pohádky
|
cs |
dc.subject |
pohádková postava
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
fantazie
|
cs |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
pre-school period
|
en |
dc.subject |
symbolism of fairy tales
|
en |
dc.subject |
acts of fairy-tale
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
fantasy
|
en |
dc.title |
Vnímání symboliky pohádek dětmi předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Perception of Fairy-Tale Symbolism by Pre-School Children |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skarupská, Helena |
|
dc.date.accepted |
2018-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis focuses on the perception of the symbolism of fairy tales by pre-school children. The theoretical basis is represented by the fairy tale itself, which analyzed in the first chapter, including the meaning of symbolism, the meaning of a fairytale for a child, fairy tale types differentiation and their function. The following chapter is centered around the child's ideas and experiences. The third chapter of the theoretical part is dedicated to the child and the fairy tale. It describes the influence fairy tales have on the child and its overall understanding. The last part is dedicated to symbols in a fairy tale. The practical part of the thesis focuses on the effects of fairy tales on the children and how the acts of fairy-tale characters are perceived. Last but not least, the distinction between good and evil from the point of view of children is examined. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
49432
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-19 |
|
local.subject |
pohádky
|
cs |
local.subject |
výchova dítěte
|
cs |
local.subject |
symbolika
|
cs |
local.subject |
fairy tales
|
en |
local.subject |
child rearing
|
en |
local.subject |
symbolism
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account