dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Suhradová, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:00:47Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:00:47Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41823
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním, a to jak tradičním, tak alternativním. Z tradičního vzdělávání si vymezíme vzdělávací soustavu v České republice, cíle tradičního vzdělávání, výukové metody a klima ve třídě. Jsou zde definovány všechny klasické reformní školy alternativního směru. Diplomová práce se zaměřuje také na Montessori pedagogiku, představitelku Marii Montessori a také na principy a metody Monessori pedagogiky. V teoretické části nechybí ani vymezení období dospívání z vývojového hlediska a nalezneme zde také definování postojů, jejich funkce a jakým způsobem lze postoje měřit. Diplomová práce v praktické části vyhodnocuje postoje žáků ke škole při přechodu z alternativního systému vzdělání na 2. stupeň základní školy. Postoje zkoumáme pomocí sémantického diferenciálu. Praktická část je zpracovaná pomocí kvantitativního výzkumu. |
|
dc.format |
79 s. (116 992 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Tradiční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
alternativní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Montessori pedagogika
|
cs |
dc.subject |
postoje
|
cs |
dc.subject |
žáci
|
cs |
dc.subject |
Traditional education
|
en |
dc.subject |
alternative education
|
en |
dc.subject |
Montessori pedagogy
|
en |
dc.subject |
attitudes
|
en |
dc.subject |
pupils
|
en |
dc.title |
Postoj žáků ke škole při přechodu z alternativního systému vzdělávání na 2. stupeň základní školy |
|
dc.title.alternative |
The Attitude of Pupils to School in Transition from the Alternative Education System to Elementary Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2018-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with education, both traditional and alternative. From traditional education, we will define the educational system in the Czech Republic, the objectives of traditional education, teaching methods and the classroom climate. All classical reeducation schools of alternative direction are defined here. The thesis also focuses on Montessori pedagogic, the representative of Maria Montessori, as well as on the principles and methods of Monessori pedagogues. The theoretical part also includes the definition of adolescence from the developmental point of view, and we also define the attitudes, their function and how the attitudes can be measured. The thesis in the practical part evaluates pupils' attitudes towards the school during the transition from the alternative system of education to the elementary school. Attitudes are investigated using a semantic differential. The practical part is processed by quantitative research. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
49411
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-18 |
|
local.subject |
alternativní školy
|
cs |
local.subject |
první stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
alternative schools
|
en |
local.subject |
elementary school
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |