Culture Mapping and the Role of Culture in International Trade in Western and Southern European Countries
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horáková, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Vepřek, Rostislav
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:00:45Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:00:45Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41776
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce bylo zhodnotit význam kulturního mapování pro mezinárodní obchodní aktivity. Teoretická část se zabývá elementy kultury a poukazuje na důležitost kulturní inteligence v rámci mezinárodního obchodu. Tyto elementy kultury byly analyzovány a porovnány ve vybraných zemích Západní a Jižní Evropy. Dílčím cílem bylo provedení komparativní analýzy zaměřené na důležitost kulturních aspektů a kulturního mapování. Data byla získána z polo standardizovaných rozhovorů, které byly uskutečněny s obchodními manažery, vedoucími obchodních oddělení či s obchodními zástupci. Na základě těchto dat bylo vytvořeno doporučení pro firmy pro efektivní obchodní jednání v mezinárodním obchodě. |
|
dc.format |
63 s. (99 000 znaků). |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Kulturní mapování
|
cs |
dc.subject |
Elementy kultury
|
cs |
dc.subject |
Mezinárodní obchod
|
cs |
dc.subject |
Západní Evropa
|
cs |
dc.subject |
Východní Evropa
|
cs |
dc.subject |
Cultural mapping
|
en |
dc.subject |
Elements of culture
|
en |
dc.subject |
International trade
|
en |
dc.subject |
Western Europe
|
en |
dc.subject |
Southern Europe
|
en |
dc.title |
Culture Mapping and the Role of Culture in International Trade in Western and Southern European Countries |
|
dc.title.alternative |
Culture Mapping and the Role of Culture in International Trade in Western and Southern European Countries |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Weberová, Dagmar |
|
dc.date.accepted |
2018-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of this bachelor thesis was to assess the role of cultural mapping in international trade. Theoretical part addresses elements of culture and points out the importance of cultural intelligence within international trade. These elements were analysed and compared with selected countries of Western and Southern Europe. Sub-goal of this paper was the execution of comparative analysis focused on the importance of cultural aspects and cultural mapping. The data was gathered via a semi-structured interview conducted with commercial managers, chief commercial officers or sales representatives. By this data, the recommendations for effective business negotiations in international trade were created. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
49352
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-05-02 |
|
local.subject |
kultura
|
cs |
local.subject |
obchod
|
cs |
local.subject |
kulturní rozdíly
|
cs |
local.subject |
mapování
|
cs |
local.subject |
culture
|
en |
local.subject |
commerce
|
en |
local.subject |
cultural differences
|
en |
local.subject |
mapping
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account