Obal jako nástroj marketingové komunikace
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vysekalová, Jitka
|
|
dc.contributor.author |
Karlík, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:05Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:05Z |
|
dc.date.issued |
2017-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41352
|
|
dc.description.abstract |
Téma mé diplomové práce je zaměřeno na obal. Obal je jedním ze základních prvků, které ovlivňují nákupní rozhodování spotřebitele. Teoretická část obsahuje literární rešerši oblastí jako marketingový mix a pozice obalu v něm, funkce obalu, vliv obalu na spotřebitele. Praktická část analyzuje společnost Amylon, a.s. a trh s pudingy využitím Porterova konkurenčního modelu a SWOT analýzy. Součástí je i kvantitativní marketingový průzkum se zaměřením na vnímání obalu spotřebiteli. Projektová část se soustředí na návrh nového sekundárního obalu pudingů Amylon a jeho ověření pomocí eye-tracking testu. |
|
dc.format |
88 s. (124 180 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
obal
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
nákupní rozhodnutí
|
cs |
dc.subject |
Porterův pětifaktorový model konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
eye-tracking
|
cs |
dc.subject |
packaging
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
consumer decision
|
en |
dc.subject |
Porter´s five forces analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
eye-tracking
|
en |
dc.title |
Obal jako nástroj marketingové komunikace |
|
dc.title.alternative |
Packaging as Marketing Communication Tool |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2017-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of The Diploma Theses is focused on the packaging. The packaging is one of the basic things that occurs on consumer´s buying decision. The theoretical part contains a literature review in areas such as marketing mix and position of the package in marketing mix, functions of the packaging, packaging influence on consumers. The practical part is analyzing Amylon company and market with pudings. It uses Porter´s five forces analysis and SWOT analysis. Next part is also quantitative marketing research that is focused on perception of packaging by consumers. The goal of this project is to create new suggestion for secondary packaging of pudings. This suggestion is checked by eye tracking test. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
47491
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account