Využití kulturních dimenzí v marketingové komunikaci alkoholických nápojů a automobilů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Weberová, Dagmar
|
|
dc.contributor.author |
Safonova, Elena
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:02Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:02Z |
|
dc.date.issued |
2017-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41329
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá využitím kulturních dimenzí v marketingové komunikaci alkoholických nápojů a automobilů. Práce též zkoumá vliv kultury a kulturních dimenzí na nákupní chování ruských spotřebitelů. Globalizace je celosvětovou záležitostí a má dopad na všechny oblasti lidského konání. Je zřejmé, že oblasti jako kultura, kulturní dimenze, komunikace, tržní a spotřební chování jsou vystaveny globalizaci. Kulturní rozměry se odlišují v rámci jednotlivých kultur a určují chování spotřebitelů patřících do konkrétní kultury. Zahraniční značky by měly být přizpůsobeny pro fungování na mezinárodním trhu tak, aby je zahraniční spotřebitelé přijali. |
|
dc.format |
138 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Kultura
|
cs |
dc.subject |
kulturní dimenze
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingový vý-zkum
|
cs |
dc.subject |
spotřebitelské chování
|
cs |
dc.subject |
Culture
|
en |
dc.subject |
cultural dimensions
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
consumer behavior
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.title |
Využití kulturních dimenzí v marketingové komunikaci alkoholických nápojů a automobilů |
|
dc.title.alternative |
Use of Cultural Dimensions in Marketing Communications of Alcoholic Drinks and Cars |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Štarchoň, Peter |
|
dc.date.accepted |
2017-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with using cultural dimensions in marketing communications of alcoholic beverages and cars. The culture's and the cultural dimensions' influence on buying behav-ior of the Russian consumers is examined as well. Globalization is a today's tendency im-pacting all the fields of people's lives. Such spheres as culture, cultural dimensions, com-munication, market and consumer behavior are subjected to globalizing. Cultural dimen-sions distinguish from culture to culture and determine consumer behavior of people be-longing to the culture. Foreign brands ought to be adapted for intercultural market to ac-cept by the foreign consumers. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
47463
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account