Využití malých robotů při výuce programování na ZŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chramcov, Bronislav
|
|
dc.contributor.author |
Petr, Zdeněk
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:15:25Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:15:25Z |
|
dc.date.issued |
2017-02-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41020
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na využití malých robotů při výuce programování na základních školách. Teoretická část informuje o metodách a formách výuky, dále se zaměřuje na roboty, které se dnes využívají ve výuce. Následuje jejich srovnání a výběr nejvhodnější stavebnice. Praktická část obsahuje kompletní návrh výuky a výukový materiál, který je složen z jednotlivých prezentací, metodické části pro učitele a pracovních listů. Dále se tato část práce věnuje realizaci této výuky a následné zpětné vazby od žáků. |
|
dc.format |
100 s. (100 894 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Lego
|
cs |
dc.subject |
programování
|
cs |
dc.subject |
roboti
|
cs |
dc.subject |
výuka programování
|
cs |
dc.subject |
Lego Mindstorms EV3
|
cs |
dc.subject |
elektronické stavebnice
|
cs |
dc.subject |
Lego
|
en |
dc.subject |
programming
|
en |
dc.subject |
robots
|
en |
dc.subject |
learning programming
|
en |
dc.subject |
Lego Mindstorms EV3
|
en |
dc.subject |
electronic kits
|
en |
dc.title |
Využití malých robotů při výuce programování na ZŠ |
|
dc.title.alternative |
The Use of Small Robots in Teaching Programming in Elementary Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Botek, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2017-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on the use of small robots in the teaching of programming at elemen-tary schools. The theoretical part informs about methods and forms of teaching, and also focuses on the robots that are used in teaching today. It follows their comparison and selection of the most suitable kit. The practical part contains a complete design of teaching and teaching material, which is composed of individual presentations, methodical parts for teachers and worksheets. Further, this part of the thesis deals with the realization of this teaching and subsequent feedback from students. |
|
dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství informatiky pro střední školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
IT Education at Secondary Schools |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Inženýrská informatika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Engineering Informatics |
en |
dc.identifier.stag |
47039
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-05-16 |
|
local.subject |
robotické stavebnice
|
cs |
local.subject |
základoškolská výuka
|
cs |
local.subject |
robotic kits
|
en |
local.subject |
elementary school education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account