dc.contributor.advisor |
Gindl-Tatárová, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Vrbecká, Dita
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T12:11:17Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T12:11:17Z |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3998
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem reality show. V první části popisuje její vývoj a komerční aspekt. Další část se zabývá tím, jak český divák vnímá a hodnotí tento nový fenomén. Důraz je rovněž kladen na etickou stránku a názory nejrůznějších odborníků (sociologů, psychologů, novinářů, producentů, samotných soutěžících ) Hlavní náplní mého zkoumání jsou vznikající stereotypy, neboli často používané prvky v reality show a popis jednotlivých odvětví filmové řeči a jak se projevují v tomto žánru. V poslední kapitole popisuji nejznámější reality show, vysílané v České republice a také uvádím řadů příkladů z jiných zemí. |
cs |
dc.format |
67 s. |
cs |
dc.format.extent |
350178 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reality show
|
cs |
dc.subject |
fenomén
|
cs |
dc.subject |
filmová řeč
|
cs |
dc.subject |
žánr
|
cs |
dc.subject |
reality show
|
en |
dc.subject |
phenomenon
|
en |
dc.subject |
film language
|
en |
dc.subject |
genre
|
en |
dc.title |
Reality show, Nová cesta k divákovi |
cs |
dc.title.alternative |
Reality show, New way to get to the viewer |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2007-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the phenomenon of reality show. First part of the thesis investigates its evolution and its use in commerce. The following section explains how Czech republic and czech viewer takes notice and judges this new popular phenomenon. The great interest of this thesis is also bringing up the question of ethic in reality show and express wide range of opinions from variety of experts.(sociologists, psychologists, journalists, producers, competitors themselves ) Except the above mentioned contributions, the aim of this thesis is also to give a thorough review of the main "stereotypes", in other words most used elements in reality show and describe individual sectors in the film language, beeing used in reality show. The last chapter of this thesis describes the most known reality shows in the Czech republic and also gives a large number of examples from different countries. |
en |
dc.description.department |
Ústav animace a audiovize |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/183
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia a design - Audiovize |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Audiovision Arts |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Fine Arts |
en |
dc.identifier.stag |
674
|
|
dc.date.assigned |
2006-02-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|