Uplatňování respektujícího přístupu k dětem ve školní družině
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Hřibová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:12Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:12Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39889
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá uplatňováním respektujícího přístupu ve školní družině. Teoretická část se zaměřuje na specifika školní družiny, její prostředí a klima a ty, kteří toto prostředí ovlivňují, vychovatel a dítě. Soustředí také se na výchovu a zásady respektujícího přístupu k dětem. Na teoretickou část navazuje část praktická. Praktická část pomocí kvantitativního šetření zkoumá pohled vychovatele na respektující přístup. Zjišťuje především míru jejich ztotožnění se zásadami respektujícího přístupu, zda při svém výchovném působení, dle jejich názoru, tyto zásady uplatňují, či nikoliv. |
|
dc.format |
78 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školní družina
|
cs |
dc.subject |
vychovatel
|
cs |
dc.subject |
respektující přístup
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
výchova ve volném čase
|
cs |
dc.subject |
odměny a tresty
|
cs |
dc.subject |
: after school care
|
en |
dc.subject |
carer
|
en |
dc.subject |
respecting attitude
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
upbringing in leisure time
|
en |
dc.subject |
rewards and punishments
|
en |
dc.title |
Uplatňování respektujícího přístupu k dětem ve školní družině |
|
dc.title.alternative |
Application of Respecting Attitude to Children in After - School Childcare |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2017-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with applying respecting attitude to children in after school childcare. Theoretical part focuses on specifics of after school childcare, its environment and atmosphere, and those, who influence it, i.e. a carer and a child. It also focuses on upbringing and principles of respecting approach to children. The theoreical part of the thesis is followed by a practical part. It researchs point of view of teachers in after school childcare to respecting attitude using a quantitative investigative approach. The practical part mainly surveys the extent of their agreement with principles of the respecting attitude, whether they abide by them, or not. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45321
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2017-04-26 |
|
local.subject |
školní družiny
|
cs |
local.subject |
mimoškolní výchova
|
cs |
local.subject |
school clubs
|
en |
local.subject |
out-of-school activities
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account