Děti z dětského domova v prostředí základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vávrová, Soňa
|
|
dc.contributor.author |
Blahová, Petra Anna-Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:51Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:51Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39728
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá problematikou dětí žijících v dětských domovech a jejich podporou odbornými školskými pracovníky učiteli a vychovateli při integraci do sociálního prostředí běžné základní školy. Teoretická část popisuje historii a současný stav dětských domovů jako institucí náhradní péče a výchovy. Dále se věnuje specifikům dané cílové skupiny, a to s akcentem na vzdělávací příležitosti a sociální prostředí základní školy. Praktická část prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu realizovaného za využití techniky polostrukturovaných rozhovorů s 6 pedagogickými odborníky (vychovateli). Získaná data byla analyzována za využití postupů zakotvené teorie a nově vzniklá teorie přináší po-hled na proces a způsoby integrace dětí z dětských domovů do sociálního prostředí běžné základní školy. |
|
dc.format |
92 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
náhradní péče a výchova
|
cs |
dc.subject |
dětský domov
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
vychovatel
|
cs |
dc.subject |
foster care and upbringing
|
en |
dc.subject |
children's home
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
tutors
|
en |
dc.title |
Děti z dětského domova v prostředí základní školy |
|
dc.title.alternative |
Children from Children's Homes in the Environment of Primary Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2017-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work is oriented to issues of children living in children's home and their support of school professionals teachers and tutors with inclusion to social environment of common primary school. The theoretical part of this work describes history and current state of children's home as an institution of foster care and education. It as well describes specifics of the target group with an emphasis to educational opportunities and social environment of elementary school. The practical part is focused on the qualitative research using the technique of half-structured interviews working with data obtained by 6 educating professionals (tutors). Obtained data were analysed with help of grounded theory and the new theory brings view on process and ways of children from children's home inclusion to social environment of common primary school. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45097
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-18 |
|
local.subject |
děti z dětských domovů
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
sociální prostředí
|
cs |
local.subject |
integrace
|
cs |
local.subject |
children from children's home
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
social environment
|
en |
local.subject |
integration
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account