dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Málek, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:45Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:45Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39668
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřená na problematiku úrovně self-efficacy studentů sociální pe-dagogiky v řízení volného času klientů z řad dětí a mládeže. Teoretická část práce, rozdělená do třech kapitol, se zabývá problematikou self-efficacy, sociální pedagogiky a volného času. První kapitola se zaměřuje na pojem self-efficacy, jeho vznik, původ a obsah, popisuje též zdroje self-efficacy a psychické procesy ovlivňující self-efficacy. Druhá kapitola se věnuje oboru sociální pedagogika, jeho historii a pojetí. Rovněž se zabývá postavením sociálního pedagoga, charakterem jeho pracovních činností a kompetencemi. Třetí kapitola se věnuje pojmu volný čas, vysvětluje problematiku volno-časových aktivit a dotýká se rovněž pedagogického působení a ovlivňování volného času. Cílem praktické části je zjišťování úrovně self efficacy studentů sociální pedagogiky v návaznosti na řízení a ovlivňování volného času jejich klientů z řad dětí a mládeže. Vý-zkum se zaměřuje na několik vybraných oblastí volného času a sleduje úroveň self-efficacy studentů v souvislosti s těmito oblastmi. Rovněž zjišťuje rozdíly v úrovni self-efficacy mezi bakalářským a magisterským studijním programem v oboru sociální pedagogika. |
|
dc.format |
79 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
self-efficacy
|
cs |
dc.subject |
zdroje self-efficacy
|
cs |
dc.subject |
sociálně-kognitivní teorie
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
historie sociální pedagogiky
|
cs |
dc.subject |
kompetence sociálního pedagoga
|
cs |
dc.subject |
volný čas
|
cs |
dc.subject |
problematika volnočasových aktivit
|
cs |
dc.subject |
pedagogické působení a ovlivňování volného času
|
cs |
dc.subject |
self-efficacy
|
en |
dc.subject |
sources of self-efficacy
|
en |
dc.subject |
social cognitive theory
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
history of social pedagogy
|
en |
dc.subject |
competencies of a social pedagogue
|
en |
dc.subject |
free time
|
en |
dc.subject |
topic of free time activities
|
en |
dc.subject |
pedagogical appealing and influencing of free time
|
en |
dc.title |
Self-efficacy studentů sociální pedagogiky v řízení volného času klientů |
|
dc.title.alternative |
Self-Efficacy of Social Pedagogy Students in Organising Clients' Free Time |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2017-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma thesis is aimed at the issue of the social pedagogy students self-efficacy level in the running free time of the clients from the range of children and youth. Theoretical part of the thesis divided into 3 chapters deals with the topic of self-efficacy, social pedagogy and free time. The first chapter is concentrated on the notion of self-efficacy, its rise, origin and contents, it describes the sources of self-efficacy and psycho-logical processes influencing self-efficacy. The second chapter is devoted to the social pe-dagogy branch, its history and comprehension. At the same time it deals with the position of a social pedagogue, characteristics of his/her work activities and competencies. The third chapter is aimed at the notion of free time, it explains the problems of free time activities and also at the same time it concerns the pedagogical impact and influence on the free time. The objective of the practical part is identifying the level of social pedagogy students' self-efficacy in the link with the running and influencing their clients' free time from the range of children and youth. The research is concentrated on some selected areas of free time and monitors the students' self-efficacy level in correlation with these areas. At the same time it identifies the differences in self-efficacy level between the bachelor and master's degree programme of study in social pedagogy branch. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45005
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|
local.subject |
sociální psychologie
|
cs |
local.subject |
social psychology
|
en |