Role důvěry při nakupování na internetových obchodech v ČR
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Mačáková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:26Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:26Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39523
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má za cíl analyzovat nákupní chování spotřebitelů v rámci elektronického obchodování se zaměřením na roli důvěry při online nakupování v České republice. Zvolený problém byl řešen s využitím dotazníkového šetření a následné analýzy dat. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zpracovány literární zdroje související se zmiňovanou problematikou. Poznatky jsou zaměřeny na elektronické obchodování a podnikání, důvěru a její vliv v online prostředí. V neposlední řadě jsou rozebrány faktory důvěry působící v elektronické komerci. Praktická část obsahuje analýzu dat dotazníkového šetření. Hlavním výsledkem práce jsou doporučení pro provozovatele internetových obchodů vedoucích ke zvýšení důvěry mezi obchodníkem a zákazníkem. |
|
dc.format |
76 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
e-komerce
|
cs |
dc.subject |
e-shop
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
online důvěra
|
cs |
dc.subject |
faktory důvěry
|
cs |
dc.subject |
e-commerce
|
en |
dc.subject |
e-shop
|
en |
dc.subject |
shopping behavior
|
en |
dc.subject |
online trust
|
en |
dc.subject |
trust factors
|
en |
dc.title |
Role důvěry při nakupování na internetových obchodech v ČR |
|
dc.title.alternative |
The Role of Trust in Online Shopping in the Czech Republic |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vydrová, Janka |
|
dc.date.accepted |
2017-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor thesis is to analyze customers shopping behavior in e-commerce with focus on the role of trust in online shopping in the Czech Republic. The bachelor thesis is based on using marketing research and analysis of collected data. This bachelor thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part deals with literature sources related to e-commerce and e-business together with online trust and trust factors. The practical parts contains marketing research and it's data analysis. The main outcome of this thesis are recommendations for e-shop providers to increase the amount of trust between a vender and a customer. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
43366
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-05-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account