Analýza faktorů ovlivňující nákupní chování spotřebitele na internetu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Ptáčková, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:34Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:34Z |
|
dc.date.issued |
2016-02-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39356
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je zanalyzovat faktory, které ovlivňují nákupní chování spotřebitele na internetu. Podstatou je zjistit, co nejvíce ovlivní zákazníky k volbě obchodu při nakupování na internetu. V rámci řešení práce byla provedena kritická literární rešerše a v další části bylo vytvořeno dotazníkové šetření. Výsledkem této práce jsou návrhy internetovým obchodům na základě zjištěných dat. Doporučení by mělo vést k zlepšení jednání internetových obchodů pro získání většího počtu zákazníků. |
|
dc.format |
74 s. (98 739 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
e-shop
|
cs |
dc.subject |
e-commerce
|
cs |
dc.subject |
buying behavior
|
en |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.subject |
e-shop
|
en |
dc.subject |
e-commerce
|
en |
dc.title |
Analýza faktorů ovlivňující nákupní chování spotřebitele na internetu |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Factors Influencing Consumer Buying Behavior on the Internet |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Potočková, Gabriela |
|
dc.date.accepted |
2016-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor thesis is to analyze the factors which affects the customer´s shopping behavior on the Internet. The principle is to find out which factors the most affects customer´s choice to select the store when shopping on the Internet. During the solution of the thesis was done a critical literature review and in the next section was created the survey. The result of this bachelor thesis is the suggestion to online stores based on observed data. This recommendation should improved the action of online stores for getting more customers. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
39920
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account