dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Ondrušáková, Magdaléna
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T12:38:16Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T12:38:16Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39165
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá sociální reklamou ve vztahu ke školní šikaně. Hlavním cílem práce je navržení kampaně proti školní šikaně, která bude založena na datech zjištěných v praktické části. Teoretická část diplomové práce se zabývá pojmy sociální marketing, sociální reklama, šikana, především ta školní a je zakončena metodikou, týkající se prak-tické části výzkumu. Praktická část obsahuje objasnění metody výzkumu, to znamená nejen popsání bloků dotazníku, způsobu výběru respondentů, ale i možná omezení šetření. Velký díl je pak tvořen výsledky dotazníkového šetření, které jsou zakončeny zodpovězením výzkumných otázek. V projektové části je návrh kampaně upozorňující na nebezpečí šikany. Ta se skládá z hlavní části, které je cílena na děti 2. stupně základní školy a spočívá ve spolupráci s YouTubery, a vedlejší / podpůrné části, spočívající v natočení spotu, cílícího na rodiče. |
|
dc.format |
110 s. (202 443 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální marketing
|
cs |
dc.subject |
sociální reklama
|
cs |
dc.subject |
školní šikana
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
YouTubeři
|
cs |
dc.subject |
reklamní spot
|
cs |
dc.subject |
Social Marketing
|
en |
dc.subject |
Social Advertising
|
en |
dc.subject |
School Bullying
|
en |
dc.subject |
Bully
|
en |
dc.subject |
YouTubers
|
en |
dc.subject |
Advertising Spot
|
en |
dc.title |
Sociální reklama se zaměřením na školní šikanu |
|
dc.title.alternative |
The Social Advertising Focused on the School Bullying |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horňák, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2016-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Diploma Thesis is focused on social advertising in relation to school bullying. The main aim is to suggest a campaign against school bullying, which will be based on data gathered it in the practical part. The theoretical part deals with the meaning of terms such as social marketing, social advertising and bullying, especially in the school enviroment. This part ends with the methodology which concerns the practical part of this Diploma Thesis. The practical part contains explanation of the research method. It does not mean only specification of individual parts of the questionary, way of choosing respondents, but also research restrictions. Also we can find results of the research in this part, which is en-ded by answering research questions. In project part there is a proposal of campaing war-ning of school bullying. This proposal is composed of main part that is targeted at older children of elementary schools and it is based on cooperation with YouTubers, and con-junct part which will contain making of advertising spot targeted at parents. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
44451
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-21 |
|