Analýza marketingového prostředí organizace Naděje Zlín
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Haltofová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Juhasová, Soňa
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:43:24Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:43:24Z |
|
dc.date.issued |
2016-02-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/38398
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu marketingového prostředí organizace Naděje Zlín. Cílem je analyzovat současný stav a navrhnout vhodná doporučení pro zlepšení stávajícího prostředí. Teoretická část zahrnuje základní informace o neziskových organizacích, marketingový mix, marketingovou komunikaci, specifika marketingového řízení a informace o marketingovém prostředí. Praktická část popisuje neziskovou organizaci Naděje Zlín a analyzuje její marketingové prostředí. Na základě této analýzy byla navržena doporučení, která by mohla zlepšit marketingové prostředí organizace. Tato doporučení byla na závěr podrobena nákladové a rizikové analýze. |
|
dc.format |
76 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nezisková organizace
|
cs |
dc.subject |
marketingové prostředí
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
nonprofit organization
|
en |
dc.subject |
marketing environment
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.title |
Analýza marketingového prostředí organizace Naděje Zlín |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Marketing Environment of the Organization Naděje Zlín |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staňková, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2016-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is focused on the analysis of marketing environment of the organization Naděje Zlín. The purpose is to analyze the current situation and propose appropriate recommendations to improve the current environment. The theoretical part includes basic information about nonprofit organizations, marketing mix, marketing communication, specifics of marketing management and information about marketing environment. The practical part describes the nonprofit organization Naděje Zlín and analyzes its marketing environment. Based on this analysis, there were proposed recommendations, which could improve the marketing environment of the organization. This recomendations were finally subjected to cost analysis and risk analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
43532
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account