Jazyk reklamy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Světlík, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Bártová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T05:01:41Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T05:01:41Z |
|
dc.date.issued |
2007-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3829
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce analyzuje lingvistické principy v tištěné reklamě dvou jazyků - an-gličtiny a němčiny a poukázat na dosavadní stav řešení reklamních textů jako součásti marketingových komunikací. Práce je založena na průzkumu reklamních textů především v novinách a časopisech. Kapitoly obsahují určitý lingvistický jev, který je zpracován na zák-ladě prostudované bibliografie a následně rozebrán v uvedených příkladech německé a an-glické reklamy. Komparativní metodou jsou v závěru práce shrnuty klíčové aspekty tištěné reklamy typické pro oba jazyky. Není možné srovnávat reklamní texty bez přihlédnutí k aspektům psychologického či grafického charakteru, právě ony totiž mohou figurovat jako zásadní pro celkovou interpretaci dané reklamy. Jazyk reklamy využívá různých prostředků, jak zaujmout čtenáře, proto je značná pozornost kladena i na to, jak funguje např, rým či metafora. Zároveň není opomíjena kultura a její vliv na reklamní texty a jejich layout. Snahou bylo poukázat na fakt, jak mohou jednotlivé lingvistické a jiné faktory vytvořit ucelený obraz, který vede k pochopení reklamy jako celku, což je prezentováno případovou studií projektové části, ve ketré je podrobně analyzováno výše uvedené na dvou vybraných reklamách v němčině a angličtině. |
cs |
dc.format |
107 s., 26 s.obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
602687 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
reklamní text
|
cs |
dc.subject |
layout
|
cs |
dc.subject |
semiologie
|
cs |
dc.subject |
sémiotika
|
cs |
dc.subject |
pragmatika
|
cs |
dc.subject |
koherence
|
cs |
dc.subject |
koheze
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
AIDA
|
cs |
dc.subject |
cílová skupina
|
cs |
dc.subject |
advertising text
|
en |
dc.subject |
layout
|
en |
dc.subject |
semiology
|
en |
dc.subject |
semiotics
|
en |
dc.subject |
pragmatics
|
en |
dc.subject |
coherence
|
en |
dc.subject |
cohesion
|
en |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
AIDA
|
en |
dc.subject |
target group
|
en |
dc.title |
Jazyk reklamy |
cs |
dc.title.alternative |
The Language of Advertising |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Křížek, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2007-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis analyses the linguistic principles in press advertisements of two lan-guages - English and German and shows the current solution of the press ads as a part of marketing communications. The diploma thesis is based on the survey of press ads mainly in newspapers and magazines. The chapters include a specific linguistic feature that is elaboraed based on the bibliography and further analysed on the chosen exapmle of Eng-lish and German ads. Through the comparative approach the key aspects typical of both the languages are summarized at the end of the diploma thesis. It is not possible to compare the ads without the psychological or graphical aspects because these can be the basic fea-tures for the whole interpretation. The language uses several means how to attract the reader, therefore a rhyme or metaphor are discussed as well. The culture has its influence on the advertising texts and their layout. The aim was to present how can the individual linguistic and other factors form a complete view which leads to understanding of the ad. The case studies in the project part present the above mentioned in the analysis of English and German ads. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4925
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account