Jazyk reklamy
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Jazyk reklamy |
Autor: |
Bártová, Tereza
|
Vedoucí: |
Světlík, Jaroslav
|
Abstrakt:
|
Tato diplomová práce analyzuje lingvistické principy v tištěné reklamě dvou jazyků - an-gličtiny a němčiny a poukázat na dosavadní stav řešení reklamních textů jako součásti marketingových komunikací. Práce je založena na průzkumu reklamních textů především v novinách a časopisech. Kapitoly obsahují určitý lingvistický jev, který je zpracován na zák-ladě prostudované bibliografie a následně rozebrán v uvedených příkladech německé a an-glické reklamy. Komparativní metodou jsou v závěru práce shrnuty klíčové aspekty tištěné reklamy typické pro oba jazyky. Není možné srovnávat reklamní texty bez přihlédnutí k aspektům psychologického či grafického charakteru, právě ony totiž mohou figurovat jako zásadní pro celkovou interpretaci dané reklamy. Jazyk reklamy využívá různých prostředků, jak zaujmout čtenáře, proto je značná pozornost kladena i na to, jak funguje např, rým či metafora. Zároveň není opomíjena kultura a její vliv na reklamní texty a jejich layout. Snahou bylo poukázat na fakt, jak mohou jednotlivé lingvistické a jiné faktory vytvořit ucelený obraz, který vede k pochopení reklamy jako celku, což je prezentováno případovou studií projektové části, ve ketré je podrobně analyzováno výše uvedené na dvou vybraných reklamách v němčině a angličtině. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/3829
|
Datum:
|
2007-04-20 |
Dostupnost:
|
Pouze v rámci univerzity |
Ústav:
|
Ústav marketingových komunikací |
Studijní obor:
|
Marketingové komunikace |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
4925
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet