1. Teoretická část: Vliv product placementu v prostředí Youtube 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., produkce

DSpace Repository

Language: English čeština 

1. Teoretická část: Vliv product placementu v prostředí Youtube 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., produkce

Show simple item record

dc.contributor.advisor Buzková, Kateřina
dc.contributor.author Môťovská, Mária
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:35Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:35Z
dc.date.issued 2015-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37090
dc.description.abstract Táto práca sa zaoberá product placementom v oblasti Youtube na území Českej a Slovenskej republiky. Najskôr je definovaná a priblížená samotná doména Youtube, bližšie popísaná história a to ako samotný Youtube funguje. Následne sú definované základné termíny ako youtuber, product placement, sponzor, audiovizuálny štýl Youtube a ich pôsobenie medzi sebou. Práca je predovšetkým zameraná na súčasnú situáciu Youtube, na jeho divákov a na to ako sa dá prakticky využiť pri marketingových stratégiach.
dc.format 38
dc.language.iso sk
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Product placement cs
dc.subject audiovizuálny štýl cs
dc.subject sponzor cs
dc.subject youtuber cs
dc.subject Trueview reklama cs
dc.subject marketingová stratégia cs
dc.subject Product placement en
dc.subject audio-visual style en
dc.subject sponsor en
dc.subject youtuber en
dc.subject Trueview advertising en
dc.subject marketing strategy en
dc.title 1. Teoretická část: Vliv product placementu v prostředí Youtube 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., produkce
dc.title.alternative 1. Theoretical part: The Influence of Product Placement in Youtube Area 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Work, Lenght at Least 10. min., Production
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Mayer, Viktor
dc.contributor.referee Šula, Tomáš
dc.date.accepted 2016-06-07
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with product placement on Youtube in area of Czech and Slovak republic. Firstly, I focus on the whole domain, how it works and also on its history, how it was created. Secondly, there are basic terms defined, such as a youtuber, product placement, a sponsors, an audio-visual style and their influence on one another. However, this thesis is mainly determined to clarify the contemporal situation on Youtube, its users and how one can practically use it for marketing strategies.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Produkce cs
dc.thesis.degree-discipline Film Production en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 41536
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2016-05-10


Files in this item

Files Size Format View Description
môťovská_2016_dp.pdf 2.426Mb PDF View/Open None
môťovská_2016_op.doc 143Kb Unknown View/Open None
môťovská_2016_vp.doc 113.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account